Ultima parte din Centura Capitalei, scoasă la licitație

Data publicării:
NzgzNDk4NzQxMWM0NmEyM2ExYmY2NjFlMGI0OTVk.thumb

Compania de Drumuri va scoate la licitația modernizarea ultimilor 32 de kilometri din Centura Capitalei, respectiv secțiunea cuprinsă între autostrăzile A1 și A2. Documentația de licitație a fost trimisă deocamdată spre avizare la Autoritatea de Achiziții.

Documentația de atribuire pentru procedura de achizitie publică destinată lărgirii la 4 benzi a Centurii Rutiere a Municipiului București Sud  a fost deja  transmisă spre validare la ANAP și urmează să fie postată în  SEAP, potrivit unui comunicat de presă de joi al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Modernizarea presupune lărgirea centurii la patru benzi.

Recent compania a publicat și documentația de licitație pentru modernizarea segmentelor de drum cuprinse între A1 - DN 7 și DN 2 – A2.

Împărțit în două loturi, noul proiect  vizează segmentul de drum dintre A2 (km 23+600) și A1

( km 55+520) , precum și amenajarea nodurilor rutiere de la intersecția cu  DN4 și cu DJ401.

Valoarea estimată este de 216.682.448,01 lei, fară TVA pentru Lotul I și de 179.286.280,21 lei, fară TVA, pentru Lotul II , iar lucrările urmează să fie cofinanțate din fonduri europene nerambursabile.

Şoseaua de centură a Capitalei este unul dintre cele mai tergiversate proiecte rutiere majore din România, modernizarea şi extinderea la 4 benzi a acesteia fiind adusă în discuţie încă din 2005, cu doi ani înainte de aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, statul estima că va cheltui circa 530 de milioane de euro pentru reabilitarea şoselei.

Problema centurii Capitalei, unde traficul comercial este extrem de intens, este cu atât mai mare şi frustrantă pentru şoferi cu cât alte capitale din regiune au deja centuri la standard de autostradă, aşa cum este cazul Budapestei, unde autostrada M0 încercuieşte oraşul, conectându-l cu celelalte 7 autostrăzi ale ţării. În acelaşi timp, Bucureştiul are doar un tronson de circa 20 de kilometri, între Chitila, în dreptul DN 7, şi Voluntari, în dreptul DN 2, care este reabilitat şi lărgit la 4 benzi de circulaţie, fiind dat în exploatare în 2011.

În prezent accesul din A1 pe Centura București se face într-un mod cât se poate de nepotrivit. TIR-urile ce vor să ajungă dinspre Pitești pe Centură sunt nevoite să treacă printr-un giratoriu de dimensiuni reduse în zona West Park Militari, pentru a își continua drumul spre Constanța. 

Foto: Drumul TIR spre Constanța trece obligatoriu prin curtea centrului comercial West Park Retail.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Două localități din România ating geruri la cote extreme. Se spune că este atât de frig încât până și râul...
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Elena Lasconi, fotografii cu fiica ei, înainte de alegeri. „Avem multe de învățat de la copiii noștri”
Newsweek
HAOS la Poșta Română: Peste 2.000.000 de pensii, în pericol să nu fie livrate. Guvernul intervine
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Ylva Johansson
Șefa migrației din UE a tras un semnal de alarmă cu privire la vizele rusești. Care ar fi amenințările la...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...