Compania de Drumuri va scoate la licitația modernizarea ultimilor 32 de kilometri din Centura Capitalei, respectiv secțiunea cuprinsă între autostrăzile A1 și A2. Documentația de licitație a fost trimisă deocamdată spre avizare la Autoritatea de Achiziții.
Documentația de atribuire pentru procedura de achizitie publică destinată lărgirii la 4 benzi a Centurii Rutiere a Municipiului București Sud a fost deja transmisă spre validare la ANAP și urmează să fie postată în SEAP, potrivit unui comunicat de presă de joi al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Modernizarea presupune lărgirea centurii la patru benzi.
Recent compania a publicat și documentația de licitație pentru modernizarea segmentelor de drum cuprinse între A1 - DN 7 și DN 2 – A2.
Împărțit în două loturi, noul proiect vizează segmentul de drum dintre A2 (km 23+600) și A1
( km 55+520) , precum și amenajarea nodurilor rutiere de la intersecția cu DN4 și cu DJ401.
Valoarea estimată este de 216.682.448,01 lei, fară TVA pentru Lotul I și de 179.286.280,21 lei, fară TVA, pentru Lotul II , iar lucrările urmează să fie cofinanțate din fonduri europene nerambursabile.
Şoseaua de centură a Capitalei este unul dintre cele mai tergiversate proiecte rutiere majore din România, modernizarea şi extinderea la 4 benzi a acesteia fiind adusă în discuţie încă din 2005, cu doi ani înainte de aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, statul estima că va cheltui circa 530 de milioane de euro pentru reabilitarea şoselei.
Problema centurii Capitalei, unde traficul comercial este extrem de intens, este cu atât mai mare şi frustrantă pentru şoferi cu cât alte capitale din regiune au deja centuri la standard de autostradă, aşa cum este cazul Budapestei, unde autostrada M0 încercuieşte oraşul, conectându-l cu celelalte 7 autostrăzi ale ţării. În acelaşi timp, Bucureştiul are doar un tronson de circa 20 de kilometri, între Chitila, în dreptul DN 7, şi Voluntari, în dreptul DN 2, care este reabilitat şi lărgit la 4 benzi de circulaţie, fiind dat în exploatare în 2011.
În prezent accesul din A1 pe Centura București se face într-un mod cât se poate de nepotrivit. TIR-urile ce vor să ajungă dinspre Pitești pe Centură sunt nevoite să treacă printr-un giratoriu de dimensiuni reduse în zona West Park Militari, pentru a își continua drumul spre Constanța.
Foto: Drumul TIR spre Constanța trece obligatoriu prin curtea centrului comercial West Park Retail.