Compania de Drumuri a desemnat zilele trecute câștigătorul licitației de proiectare pentru sectorul Bacău-Pașcani, acesta fiind ultimul sector al viitorului drum expres Ploiești – Pașcani, care va lega mai multe municipii importante din Muntenia și Moldova.
Firma spaniolă Acciona va realiza studiul de fezabilitate dar și proiectul tehnic ale viitorului sector de drum expres Bacău – Pașcani în cadrul unui contract câștigat zilele trecute potrivit unor membri ai formului dedicat infrastructurii de transport peundemerg.ro. Purtătorul de cuvânt al companiei a confirmat joi informația, a spus că nu există contestații și că semnarea contractului va avea loc cel mai probabil la jumătatea lunii viitoare.
Firma în cauză este parte a unui conglomerat spaniol cu afaceri în infrastructura de transport, apă și energie și va avea la dispoziție doi ani pentru efectuarea proiectului.
După realizarea acestuia vor putea începe lucrările de construire.
Scoaterea la licitație nu doar a studiului de fezabilitate ci a întregului proiect reprezintă o schimbare de strategie a Companiei de Drumuri care astfel va avea șansa să obțină prețuri mai bune in viitor la licitația pentru construirea propriu-zisă dar și să se lovească de mai puțin probleme, privind rețelele de utilități, exproprierile necesare etc.
Proiectarea celelorlalte trei sectoare ale drumului expres anume Ploiești – Buzău, Buzău – Focșani și Focșani – Bacău Sud va fi realizată de firma autohtonă Consitrans, cea mai mare firmă românească de proiectare și consultanță în domeniu.
Istoria proiectului este lungă. Licitațiile pentru cele patru loturi au fost lansate în noiembrie 2016, adică acum aproape 2 ani de zile. Ofertele au fost deschise, într-un final, abia în perioada iulie-august 2017, iar de atunci CNAIR s-a bătut prin instanțe cu participanții la licitație și apoi s-a chinuit să evalueze ofertele mai bine de un an.
Lungimea sectorului Bacău- Pașcani este de 82 de kiometri iar valorea estimată a contractului, fără TVA, poate ajunge la 32,47 milioane lei.