"Șoselele morţii". Cum arată cel mai periculos drum din România

Data publicării:
accident

Aproape 20% din totalul accidentelor rutiere grave, din România, au avut loc doar pe trei drumuri naţionale. În ultimii ani, DN1, DN2 şi DN6 au devenit "şoselele morţii", pe care sute de oameni îşi pierd viaţa în fiecare an. O situaţie pe care autorităţile o cunosc foarte bine, însă întârzie să ia măsuri. Proiecte există, dar par uitate în sertar.

0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Pentru al treilea an la rând, cea mai periculoasă şosea din România a fost Drumul Naţional 1. Aici, anul trecut au avut loc 587 de accidente în care au murit 80 de oameni. Este urmat de DN2, care pleacă din Capitală şi străbate Moldova. Pe acest drum, 89 de persoane au pierit anul trecut, în 491 de accidente. Topul este încheiat de şoseaua dintre Bucureşti şi vestul ţării, DN6. Aici, într-un singur an au avut loc 409 tragedii în urma cărora 66 de persoane şi-au pierdut viaţa. Mergem în nordul Capitalei, pe cel mai aglomerat drum din ţară.

Valentin Stan - jurnalist Digi24: Ne aflăm în locul în care începe Drumul Național 1. Suntem în zona Băneasa din București. Aici, sensurile sunt despărțite de parapet, însă acest lucru nu este o regulă. Vă vom și arăta. Mergem în județul Prahova, la colegul meu Claudiu Loghin, care ne prezintă situația Drumului Național 1 de acolo.

Claudiu Loghin - jurnalist Digi24: Niciun parapet de protecție nu există pe axul șoselei pe acest sector de drum al DN1. Nici nu s-ar putea instala. Suntem pe Valea Prahovei, drumul are aici o singură bandă pe sens, iar atunci când traficul nu este blocat din cauza aglomerației, accidentele rutiere grave se petrec inclusiv din cauza vitezei excesive.

Ne mutăm pe DN2. Aici, cel mai mare pericol este cel al jumătăţii de bandă, care este de fapt un acostament şi care le pune mari probleme şoferilor. Compania de drumuri spune că soluţii are, însă până acum sunt doar pe hârtie.

Alin Şerbănescu - purtător de cuvânt CNAIR: Am decis ca anul acesta să reconfigurăm anumite porțiuni care sunt mai predispuse accidentelor, să le configurăm la 3 benzi, adica 2 +1 alternativ. Adică mergem pe o porțiune cuprinsă între 3 și 5 kilometri pe două benzi, pentru a putea depăși cei care vin din spate, după care se revine la o bandă și sensul celălalt se transformă în două benzi.

Drumul Naţional 2 este însă singura variantă a şoferilor care se îndreaptă spre Ucraina. Parlamentarii din Moldova, au o listă întreagă de şosele care sunt într-o star proastă şi care de ani buni aşteaptă să fie modernizate

Petru Movilă - deputat PMP: Ministerul Transporturilor este obligat și răspunde în totalitate de tronsonul Ungheni-Iași-Târgu Neamț-Târgu Mureș. De drumurile de la Focșani, de la Tisita, spre Crasna, Albița, drum care trebuie modernizat, de la Crasna spre Iași și mai departe, pe malul Prutului spre Botoșani, drum național.

Cât despre DN6, drumul care ne leagă de vestul Europei, modificările majore de infrastructură sunt şi ele tot pe hârtie.

Alin Şerbănescu - purtător de cuvânt CNAIR: Avem în vedere o serie de modernizări, montări de parapete, semnalizări mai evidente, lărgiri pe unde se poate.

Reprezentanţii ONG-urilor spun că soluţii sunt, însă e nevoie de bunăvoinţă.

Alexandru Vîlvoi: DN1 trebuie continuat cu montarea parapetului în zonele unde sunt minim două benzi pe sens, pentru DN2 alternativa aceea de 2+1, la fel un parapet pe mijloc, DN6, la fel parapet pe mijloc.

Datele statistice ale Poliţiei Rutiere arată că principalele cauze ale accidentelor sunt viteza, alcoolul la volan şi neacordarea de prioritate.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Klaus Iohannis, reacție ciudată în public. Ce a făcut când a văzut că este filmat
Digi FM
Câți bani l-au costat pe Dan Șucu divorțul de Camelia. Actuala lui soție a rupt tăcerea după aproape 20 de...
Pro FM
Hailey și Justin Bieber nu au semnat un contract prenupțial. Averea uriașă pe care artistul ar trebui să o...
Film Now
Cel mai râvnit proiect cinematografic al momentului. Leonardo DiCaprio și Adrien Brody vor să joace în noul...
Adevarul
Planul unor spioni ruși de a folosi o armată de mercenari pentru a controla migrația în Europa
Newsweek
Casa de Pensii informează 1.500.000 pensionari cum pot lua o pensie mai mare. Documentele, publicate
Digi FM
Pierce Brosnan: Următorul James Bond trebuie să fie britanic
Digi World
Alimentele care-ți strică dinții la fel de tare ca zahărul. Le consumi des, dar nu te gândești la impactul...
Digi Animal World
Momentul când o cățelușă imploră ajutor după ce puiul ei a fost lovit de o mașină: „A fost prima dată când...
Film Now
Are 66 de ani, dar continuă să-și iubească corpul cu toate imperfecțiunile. Sharon Stone: „Brațele mele au...
UTV
Imagini din noul apartament al lui Selly și al Smarandei. De ce au investit în renovări, dar stau tot în...