România va primi bani europeni pentru finanţarea unui nou drum în vestul ţării. Şoseaua de mare viteză va lega Timişoara de Belgrad. Pentru documentele tehnice au fost alocaţi peste 9 milioane de euro.
Şoseaua de mare viteză va porni din Timişoara, va merge spre Moraviţa, unde va trece graniţa în Serbia şi se va opri în localitatea Pancevo, acolo se va lega de drumul expres care duce la Belgrad. Vor fi construiţi 130 de kilometri şi pentru că vorbim de o autostradă internaţională va fi nevoie de deschiderea unui nou punct de trecere a frontierei.
Când vine vorba despre construcţia de autostrăzi, oamenii sunt însă sceptici.
„Îi un lucru foarte bun, dar să fie. Nu-mi vine să cred că autostrăzile care sunt nu sunt de circulat”.
„Îi vrăjeală 100%.
Nu credeţi?
Nu
De ce?
Păi nci astea nu s-au terminat de aici şi întâmplarea face să lucrez la autostradă la pază şi ştiu ce mizerii sunt”.
„E o idee bună oricum.
Cu ce te-ar ajuta?
Fluidizează traficul la graniţă”.
Acum trebuie făcute diverse studii: de fezabilitate, geotehnic, de trafic şi pentru exproprieri. Toate acestea costă 9,3 milioane de euro.
Anca Lolescu, directorul Biroului de Cooperare Transfrontalieră Timişoara: „Din punct de vedere economic, ca şi orice autostradă, atunci când deschizi un drum de mare viteză între două localităţi, în cazul nostru localităţi din două ţări diferite, cu siguranţă că zona respectivă îşi va schimba faţa odată pentru totdeauna.”
Proiectul este finanţat prin programul de cooperare transfrontalieră România-Serbia şi lucrările vor putea începe, cel mai probabil, la finalul anului 2020.