Soluția pentru evitarea zecilor de decese pe DN2 (E85). „S-au constatat de cinci ori mai puține victime”
Data actualizării: Data publicării:
Anual, zeci de persoane își pierd viața pe Drumul Național 2 (Drumul European 85), decese care puteau fi evitate dacă autoritățile ar fi luat măsuri. Doar duminică au murit șase oameni. Asociația Pro Infrastructură a prezentat soluția pentru ca accidente frontale precum cel de duminică să nu mai aibă loc.
În fiecare an, circa 70 de persoane mor în accidente pe DN2 (E85), despre care Asociația Pro Infrastructură scrie că este „un veritabil drum al morții”. De altfel, potrivit aceleiași surse, România este „campioană negativă” în Europa: 1951 persoane și-au pierdut viața pe șoselele din țară în 2017.
„Soluția pentru DN2 este simplă, relativ ieftină și ușor de pus în aplicare: transformarea în profil 2+1 alternativ, așa cum a demonstrat cu succes liderul european în siguranță rutieră, Suedia. În această țară scandinavă există aproximativ 3000 de km de drumuri 2+1 alternativ, cu lățimea de 13 metri (platforma DN2/E85 între București și Roman este la fel de lată)”, arată API.
Asociația Pro Infrastructură mai arată că VTI, institutul suedez de cercetări rutiere, a evaluat mai mult de 2000 de kilometri de tronsoane 2+1 alternativ timp de zece ani și concluzia este că „acest standard oferă siguranță la nivel de autostradă deoarece numărul de victime raportat la numărul de vehicule este aproximativ același ca pe autostradă”.
„Comparativ cu o șosea de aceeași lățime, care însă permite intrarea pe contrasens (fără parapet), s-au constatat de cinci ori mai puține victime! Un drum 2+1 alternativ are în total 3 benzi de circulație, iar banda din mijloc este folosită pentru depășire, alternativ, la fiecare 1,2-3 km în funcție de situația din teren”, arată sursa citată.
API precizează că, în Suedia ,sensurile de mers sunt separate prin parapet care, pe cele mai multe sectoare, este din cabluri elastice subțiri dar foarte rezistente, fiind vorba despre tehnologia Wire Rope Safety Barrier, iar în caz de impact parapetul nu permite ca vehiculul să intre pe contrasens.
Aceeași tehnologie a fost folosită pe DN2, însă numai pe o porțiune scurtă, în localitatea Afumați.