Soluția pentru evitarea zecilor de decese pe DN2 (E85). „S-au constatat de cinci ori mai puține victime”

Data actualizării: Data publicării:
42497062_1082404355266904_6234921843698958336_o
Foto: Asociația Pro Infrastructură

Anual, zeci de persoane își pierd viața pe Drumul Național 2 (Drumul European 85), decese care puteau fi evitate dacă autoritățile ar fi luat măsuri. Doar duminică au murit șase oameni. Asociația Pro Infrastructură a prezentat soluția pentru ca accidente frontale precum cel de duminică să nu mai aibă loc.

42497062_1082404355266904_6234921843698958336_o
Foto: Asociația Pro Infrastructură

În fiecare an, circa 70 de persoane mor în accidente pe DN2 (E85), despre care Asociația Pro Infrastructură scrie că este „un veritabil drum al morții”. De altfel, potrivit aceleiași surse, România este „campioană negativă” în Europa: 1951 persoane și-au pierdut viața pe șoselele din țară în 2017.

„Soluția pentru DN2 este simplă, relativ ieftină și ușor de pus în aplicare: transformarea în profil 2+1 alternativ, așa cum a demonstrat cu succes liderul european în siguranță rutieră, Suedia. În această țară scandinavă există aproximativ 3000 de km de drumuri 2+1 alternativ, cu lățimea de 13 metri (platforma DN2/E85 între București și Roman este la fel de lată)”, arată API.

jiRX99z
Foto: teknikensvarld.se

Asociația Pro Infrastructură mai arată că VTI, institutul suedez de cercetări rutiere, a evaluat mai mult de 2000 de kilometri de tronsoane 2+1 alternativ timp de zece ani și concluzia este că „acest standard oferă siguranță la nivel de autostradă deoarece numărul de victime raportat la numărul de vehicule este aproximativ același ca pe autostradă”.

„Comparativ cu o șosea de aceeași lățime, care însă permite intrarea pe contrasens (fără parapet), s-au constatat de cinci ori mai puține victime! Un drum 2+1 alternativ are în total 3 benzi de circulație, iar banda din mijloc este folosită pentru depășire, alternativ, la fiecare 1,2-3 km în funcție de situația din teren”, arată sursa citată.

API precizează că, în Suedia ,sensurile de mers sunt separate prin parapet care, pe cele mai multe sectoare, este din cabluri elastice subțiri dar foarte rezistente, fiind vorba despre tehnologia Wire Rope Safety Barrier, iar în caz de impact parapetul nu permite ca vehiculul să intre pe contrasens.

Aceeași tehnologie a fost folosită pe DN2, însă numai pe o porțiune scurtă, în localitatea Afumați.

Citiți mai multe aici.

Citiți și VIDEO. Accidentul cu 4 morți de pe E85, surprins de o cameră de bord

 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
cartofi
Executivul a alocat mai mulți bani Programului de susținere a producției de cartof în acest an. Care este suma
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...