Slalom printre gropi. Asta îi așteaptă pe șoferii care circulă pe centura Capitalei la început de 2021. Pe aproape trei kilometri, între Autostrada Soarelui și drumul spre Cernica, șoseaua este plină de cratere, late și destul de adânci, care sunt și extrem de greu de ocolit. Ca să-și protejeze mașinile, mulți șoferi fac manevre periculoase. Nici constructorul secțiunii respective și nici Compania de Drumuri nu au primit vreo amendă de la Poliția Rutieră pentru starea dezastruoasă a centurii. Culmea este că gropi au apărut deja și pe Autostrada Soarelui, fix pe porțiunea pe care s-a lucrat anul trecut.
2021 ar fi trebuit să fie anul în care Centura Capitalei mai căpăta două benzi pe sens pe o distanță de 11 kilometri. Lucrările pentru modernizarea tronsonului dintre DN2 și Autostrada spre Constanța și construirea sensului giratoriu suspendat de la Cernica, începute în mai anul trecut, ar fi trebuit terminate în august. Cum la mai bine de zece luni de la deschiderea șantierului constructorul, firma italiană Tirrena, a realizat doar 5% din lucrări, este greu de crezut că șantierul va putea fi închis vor fi gata în 2022, darămite anul acesta. Valoarea contractului sare de 235 de milioane de lei.
În plus, un scurt drum pe centură îi lecuiește pe șoferi de visele cu drumuri moderne. Șoseaua este plină de cratere adânci pe care șoferiilor le este greu să le ocolească.
„Groznic! Cel puțin de la Cernica până treci de A2 e dezastru. Groapă lângă groapă. Nu ai ce să ocolești. Las încet și trec prin ele că nu am ce să fac. Mi s-a deschis capacul de la ladă de la gropi”, povestește un șofer.
„Buzunarul plânge. Articulații, bucșărai, se duc toate, jante, cauciucuri”, se plânge un altul.
Reporter: Cu cât ați putut să mergeți pe porțiunea aia ca să evitați cât de cât gropile?
Șofer: Cu mai mult de 20-30 la oră nu se poate!
Așa că se formează cozi. Nu de la aglomerație, ci de la gropi. Cine nu vrea să meargă cu viteza melcului, dar vrea să evite cât mai multe cratere se aventurează în manevre periculoase și uită că linia continuă nu trebuie călcată.
Ce spune CNAIR
Într-un răspuns pentru Digi24, șefii Companiei de Drumuri spun că întreaga responsabilitate pentru cum arată șoseaua îi revine constructorului și că acestuia i s-a cerut deja să intervină. „Cu toate acestea, antreprenorul nu a executat lucrări de remediere pe întregul sector DN 2 - A2. În cazul în care acesta nu va executa lucrările de reparații, acestea se vor executa de către CNAIR cu resurse proprii urmând ca orice costuri derivate din execuția acestora să fie recuperate de la antreprenor”, au transmis reprezentanții CNAIR.
„La noi lucrările se fac numai iarna. Acum asfaltează și în două săptămâni sunt la loc!” explică un șofer.
Gropi au apărut și pe Autostrada Soarelui, fix pe porțiunea pe care s-au executat lucrării în ultimii doi ani. Au fost frezați 10-12 centimetri din plăcile de beton și s-a turat asfalt, care a început acum să se fărâmițeze.
Reprezentanții Companiei de Drumuri spun că au cerut încă din 14 decembrie firmei care a făcut lucrările să astupe gropile. „Având în vedere că nu a intervenit, Secția de Autostrazi va face toate demersurile pentru plombarea gropilor apărute. Costurile vor fi deduse din garanția de bună execuție a antreprenorului”, se arată într-un răspuns al CNAIR pentru Digi24.