Totul a pornit de la o ordonanță de urgență adoptată de Executiv la finalul anului trecut. Prin aceasta se crea un așa-zis organism de intermediere care avea angajați cu scopul de a monitoriza și a verifica doar din perspectiva financiar și tehnică proiectele cu fonduri europene pentru perioada 2014-2020. Prin această ordonanță se stabilea că angajații acestei structuri vor fi plătiți la nivelul celor de la Ministerul Fondurilor Europene, însă această ordonanță a ajuns în parlament pentru a deveni lege.
A trecut de Senat în forma adoptată de Executiv, însă a suferit modificări în Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaților. În Camera Deputaților, parlamentarii au decis că această structură se poate ocupa inculsiv de verificarea neregulilor din contractele pe care ei le monitorizează și supraveghează, dar au stabilit și că toți angajații Ministerului Transporturilor ar putea să beneficieze de majorări salariale.
În proiectul de act normativ se specifică că de la 1 iulie, personalul din cadrul Ministerului Transporturilor beneficiază de 23 de clase de salarizare succesive, față de clasa deținută, ceea ce din discuțiile noastre cu sindicatele, înseamnă o majorare de 57,5 %. Acum proiectul a fost trimis spre promulgare la președintele Klaus Iohannis.