Ministrul Transporturilor a cerut Bulgariei să permită României să facă lucrări de dragaj pe sectorul Dunării administrat de ţara vecină.
Ministerul român al Transporturilor a cerut instituției omoloage din țara vecină să permită ţării noastre să intervină pentru efecturea dragajului pe sectorul bulgăresc al Dunării, în cazul în care Bulgaria nu va face acest lucru, precizând că România a mai efectuat asemenea lucrări în urmă cu doi ani şi cu patru ani. Solicitarea a afost adresată părții bulgare de către ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la ședința comună a guvernelor celor două țări, desfășurată recent.
Oficialii bulgari au spus că au lansat procedura de dragaj, dar că aceasta a fost contestată, rezolvarea contestaţiei urmând să dureze aproximativ două luni.
Ministrul a spus că şi pe sectorul românesc al Dunării sunt puncte critice, dar că se intervine anual pentru întreţinerea fluviului.
“Avem şi noi puncte critice, pe sectorul românesc, dar aceste puncte critice, de obicei sunt tratate. Noi avem un contract. Vorbim de dragaj multianual, pe trei ani de zile încheiat în 2016 cu AFDJ-ul. Au sumele alocate de la bugetul de stat pentru a întreţine practic fluviul Dunărea, care pentru noi este unul dintre motoarele economice principale. Avem această problemă cu partea bulgară, dar încercăm să o remediem”, a menţionat Răzvan Cuc. El a precizat că România a mai intervenit pe teritoriul bulgar pentru lucrări de dragaj pe Dunăre şi în 2013 şi în 2015.
Cu doi ani în urmă operatorii fluviali români dădeau vina pe autoritățile bulgare pentru desfășurarea dificilă a traficului pe fluviu. Autorităţile noastre nu depun suficiente eforturi pentru a-i determina pe bulgari să-şi respecte obligaţiile privind lucrările de întreţinere pe Dunăre şi nici fondurile alocate pentru dragaj nu sunt suficiente. "În cazul în care se constată că autorităţile bulgare tot nu efectuează lucrările de întreţinere, Guvernul trebuie să găsească soluţii să efectueze lucrările de dragaj inclusiv pe sectorul administrat de partea bulgară. Valoarea lucrărilor de primă necesitate pe tot sectorul româno - bulgar care, efectuate din timp, ar putea să elimine pericolul blocării Dunării anul viitor este de maxim patru milioane de euro - costul echivalent a 500 metri de autostradă, spuneau operatorii.