Război franco-austriac pentru un contract de trei miliarde lei la calea ferată

Data publicării:
cfr furt

Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a respins marți acțiunea formulată de asocierea austriacă Brasig (Strabag - Swietelski) prin care aceasta cererea strămutarea de la Curtea de Apel București a litigiului de achiziții publice privind modernizarea a 86 de kilometri de cale ferată între Brașov și Sighișoara, proiect a cărui valoare depășește trei miliarde de lei.

În cererea formulată la ICCJ, Brasig a susținut că judecata litigiului nu s-ar putea face în mod obiectiv la Curtea de Apel București. Pentru a demonstra aceasta austriecii au atașat acțiunii lor articole de presă privitoare la licitație. Acest fapt ar dovedi, în opinia lor, existența unor scurgeri de informații secrete către presă. Curtea de Apel București s-ar afla sub presiune și nu ar fi în măsură să judece nepărtinitor litigiul.

Reaminitm că în decembrie 2018 Curtea de Apel București a impus CFR SA să accepte oferta asocierii Railworks (Alstom Franța și Euroconstruct Trading Romania 98) și să reevalueze ambele oferte „ținând cont de criticile adse ofertei asocierii Brasig de ofertantul Railworks”. CFR SA a decis excluderea asocierii Railworks din licitație pe motiv că firma Euroconstruct Trading 98 ar fi in insolvență, deși legislația achizițiilor publice stabilește că CFR trebuia să verifice dacă firmele au capacitatea de a derula contractul. Descalificarea a avut loc în pofida faptului că Railworks are un preț mai bun decât Brasig.

Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii, consolidări poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, linie de contact, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalaţii electrice, instalaţii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului.

"Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare se asigură condiţii tehnice pentru circulaţia trenurilor de călători şi marfă cu viteze superioare de 160 km/ h pentru trenurile de călători şi de 120 km/ h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar", subliniază CFR SA.

Blocajul în care se găsește proiectul riscă însă să se prelungească și să ducă la pierderea fondurilor alocate de Comisia Europeană pentru calea ferată din România.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Zodiile care vor avea trei ani plini de noroc începând cu 2025. Trăiesc cea mai bună perioadă
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
O dragoste ca a lor e rară. Julia Roberts, fotografie plină de tandrețe alături de soțul ei și declarație...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...