Război franco-austriac pentru un contract de trei miliarde lei la calea ferată

Data publicării:
cfr furt

Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a respins marți acțiunea formulată de asocierea austriacă Brasig (Strabag - Swietelski) prin care aceasta cererea strămutarea de la Curtea de Apel București a litigiului de achiziții publice privind modernizarea a 86 de kilometri de cale ferată între Brașov și Sighișoara, proiect a cărui valoare depășește trei miliarde de lei.

În cererea formulată la ICCJ, Brasig a susținut că judecata litigiului nu s-ar putea face în mod obiectiv la Curtea de Apel București. Pentru a demonstra aceasta austriecii au atașat acțiunii lor articole de presă privitoare la licitație. Acest fapt ar dovedi, în opinia lor, existența unor scurgeri de informații secrete către presă. Curtea de Apel București s-ar afla sub presiune și nu ar fi în măsură să judece nepărtinitor litigiul.

Reaminitm că în decembrie 2018 Curtea de Apel București a impus CFR SA să accepte oferta asocierii Railworks (Alstom Franța și Euroconstruct Trading Romania 98) și să reevalueze ambele oferte „ținând cont de criticile adse ofertei asocierii Brasig de ofertantul Railworks”. CFR SA a decis excluderea asocierii Railworks din licitație pe motiv că firma Euroconstruct Trading 98 ar fi in insolvență, deși legislația achizițiilor publice stabilește că CFR trebuia să verifice dacă firmele au capacitatea de a derula contractul. Descalificarea a avut loc în pofida faptului că Railworks are un preț mai bun decât Brasig.

Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii, consolidări poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, linie de contact, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalaţii electrice, instalaţii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului.

"Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare se asigură condiţii tehnice pentru circulaţia trenurilor de călători şi marfă cu viteze superioare de 160 km/ h pentru trenurile de călători şi de 120 km/ h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar", subliniază CFR SA.

Blocajul în care se găsește proiectul riscă însă să se prelungească și să ducă la pierderea fondurilor alocate de Comisia Europeană pentru calea ferată din România.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Amazon s-a dus la Ilie Bolojan și a cerut trei lucruri banal de complicate pentru România de 35 de ani...
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Pro FM
Sylvia Sîrbu, viața la ani buni după trupa ASIA și divorțul de Andrei Ștefănescu. Cu ce se ocupă: Am 3...
Film Now
Salma Hayek a publicat poze din anii '90, în care apare fără haine, și a stârnit reacții cu nemiluita. 1,3...
Adevarul
Ucraina riscă să intre pe nisipuri mișcătoare. Ce semnificație au mesajele contradictorii ale administrației...
Newsweek
Pensie cu 400 lei mai mare în aprilie. În ce zile se face viramentul banilor în contul pensionarilor
Digi FM
"Doamne, ce scârbos!" Cadoul neobișnuit pe care Selena Gomez l-a primit de la logodnicul ei i-a dezgustat pe...
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Momentul emoționant în care un câine află că stăpâna sa este însărcinată. Imaginile inedite fac furori pe Tik...
Film Now
Cum arată viața lui Richard Gere de când s-a mutat în Spania. Soția lui a făcut publice imagini rare pe...
UTV
Reacția lui Alexandru Ciucu după dezvăluirile Alinei Sorescu despre mariajul lor. „Nu înțeleg de ce trebuie...