Au fost stabilite punctele de legătură dintre centurile ocolitoare care vor fi realizate pe Valea Prahovei şi viitorul tronson al autostrăzii A3, Ploieşti-Braşov, a anunțat Consiliul Judeţean Prahova, după ce o nouă rundă de discuţii a avut loc, marți, în vederea corelării marilor proiecte de infrastructură rutieră care vizează Valea Prahovei.
Potrivit unui comunicat de presă al CJ Prahova, o nouă rundă de discuţii a avut la sediul instituţiei.
Astfel, reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), cei ai firmelor de proiectare care se ocupă de studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice pentru tronsonul Ploieşti-Braşov al autostrăzii A3 şi pentru variantele ocolitoare Comarnic, Azuga-Buşteni şi DJ 102I Băneşti-Valea Doftanei, precum şi reprezentanţi ai autorităţilor publice locale şi judeţene au analizat variantele finale ale traseelor şi armonizarea acestora.
"În acest sens, în vederea stabilirii unei infrastructuri unitare care are ca scop asigurarea fluenţei rutiere, au fost stabilite punctele de legătură ale variantelor ocolitoare, realizate de CJ Prahova, cu viitoarea autostradă ce urmează a fi construită de CNAIR. Mai precis, toţi factorii implicaţi au căzut de acord asupra zonelor de descărcare a traficului din viitorul tronson A3 în Drumul Naţional 1 şi centurile ocolitoare.
Traseele finale stabilite astăzi atât pentru variantele ocolitoare, cât şi pentru tronsonul A3 care va tranzita judeţul Prahova vor permite CNAIR finalizarea celei de-a doua etape a Analizei Multicriteriale de Traseu, iar la nivelul Consiliului Judeţean se va putea trece la faza următoare de obţinere a avizelor şi lansarea procedurii de achiziţie publică aferentă proiectării şi execuţiei lucrării", precizează sursa citată.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a spus, la începutul anului, la Digi24, că sunt șanse mici ca în următorii cinci ani să înceapă construcția autostrăzii Ploiești-Brașov. Ministrul a explicat că potrivit contractelor deja atribuite anul trecut, când nu era el ministru, pentru studiul de fezabilitate sunt prevăzute 30 de luni, iar pentru proiectare încă 42 de luni.
Citește și: VIDEO. Cum va arăta primul pasaj rutier de pe Valea Prahovei. Sens giratoriu suspendat pe DN1, Predeal - Râșnov
Editor : A.A.