Podul de la Agigea nu va fi redeschis complet nici de 1 mai, deşi reparaţiile durează de ani de zile. Vor fi deci din nou cozi kilometrice în drumul spre litoral sau spre staţiunile din Bulgaria.
Pe podul vechi de la Agigea, închis total în septembrie anul trecut și redeschis după mai bine de două luni, se circulă cu restricţii, deşi iarna şi la început de primăvară nu e deloc aglomerat în zonă. Adevăratele probleme vor apărea odată cu prima vacanţă la mare din an - de 1 Mai. Mii de turişti vor pleca peste o săptămână spre litoral.
„A avut loc o întâlnire specială Pentru Podul de la Agigea, care, conform avizului pe care l-am eliberat la nivelul Direcției Rutiere, trebuia să fie deschis în perioada 28, 2 mai la patru benzi. Urmare a acestei întâlniri, cei de la drumuri au invocat condițiile meteo nefavorabile”, a spus șeful Direcției Rutiere din IGPR, Florentin Brăcea.
Anunțul făcut de oficialul poliţiei române trezește amintiri neplăcute celor care, anul trecut, și-au pierdut ore din vacanță pe podul care leagă Constanța de stațiunile din sud. Tot cu viteza redusă, cel mult 50 de kilometri pe oră, vor traversa podul şi de acum încolo.
Nici în acest sezon nu vom scăpa de cozile de aici, de pe Podul Agigea. În continuare se va circula pe o singură bandă a fiecărui sens de mers, inclusiv în weekendul prelungit de 1 Mai.
Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere promiteau că reparaţiile se vor încheia pe 26 aprilie. Până atunci ar fi trebuit să fie scos asfaltul vechi, turnat beton, înlocuită hidroizolaţia, turnat un nou strat de asfalt şi vopsit parapetul.
„Au de făcut o hidroizolație pe o porțiune de 200 de metri. Care sunteți de specialitate, poate înțelegeți că nu se poate face aceasta în condițiile de afară. Când era frumos, lucrau 3-4 oameni pe pod! O să fie deschis la două Benzi pe sens”, a adăugat șeful Direcției Rutiere din IGPR.
Podul de la Agigea a intrat în reparații capitale încă din 2011, timp în care traficul a fost de nenumărate ori restricționat sau chiar întrerupt total. Iniţial, costul lucrăilor era estimat la aproape 5 milioane de euro. Ulterior, a fost nevoie de o sumă de 4 ori mai mare, iar diferența a fost suportată de statul român, cu ajutorul unui împrumut de la BERD.
Pentru evitarea ambuteiajelor, şoferii pot alege varianta ocolitoare prin Portul Constanţa - Drumul Naţional 39.