Primăria Capitalei: Pasajul Virtuții e gata 90%. Ce urmează?

Data actualizării: Data publicării:
pasaj 01

Primăria Capitalei anunţă că întârzierile la proiectul "străpungere Ciurel - nod rutier Virtuţii" au fost recuperate; se lucrează la tensionarea hobanelor şi la relocarea conductelor Elcen.

Primăria Capitalei anunţă că întârzierile la proiectul "străpungere Ciurel - nod rutier Virtuţii" au fost recuperate, iar în ceea ce priveşte prima etapă, care presupune realizarea podului hobanat peste şoseaua Virtuţii, proiectul a ajuns la 90%. Astfel, în prezent se lucrează la tensionarea hobanelor şi la relocarea conductelor Elcen. Totodată, Primăria Capitalei spune că proiectantul a înaintat o nouă propunere pentru un culoar de expropriere, prin care ar urma să fie demolate maxim 20 de imobile pentru ca proiectul să continue până la autostradă, potrivit News.ro.

Potrivit primarului general, Gabriela Firea, stadiul proiectului "Străpungere Ciurel-Nod Rutier Virtuţii" este de 90%. Este vorba de prima etapă, care presupune realizarea podului hobanat peste şoseaua Virtuţii.

Potrivit Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB), în prezent, se lucrează la tensionarea hobanelor şi la relocarea conductelor Elcen pentru apa industrială. Ulterior, pe amplasamentul eliberat va începe construcţia unui stâlp de susţinere pentru tablierul care va fi amplasat peste şoseaua Virtuţii.

De asemenea, s-au deviat toate reţelele de medie şi joasă tensiune, s-a mutat punctul Trafo, iar pe amplasamentele eliberate se lucrează atât la platforme, cât şi la rampe de urcare şi coborâre de pe pod.

Valoarea totală a proiectului este de 128 milioane euro.

PMB aminteşte că, atunci când a fost proiectat acest obiectiv, "s-a dorit un culoar de expropriere care să ducă până la Şoseaua de Centură şi autostrada A1, dar acest culoar nu a fost rezervat pentru execuţia lucrării, ceea ce a dat posibilitatea primăriilor de sector să elibereze autorizaţii de construire în această zonă şi, astfel, în urma construirii unor imobile pe amplasament, s-a ajuns la un număr de aproximativ 200 de clădiri care ar trebui demolate că urmare a exproprierilor".

"În consecinţă, Primăria Capitalei a solicitat proiectantului să vină cu o soluţie pentru un culoar de expropriere care să permită continuarea proiectului până la autostradă, dar cu o intervenţie minimă în zona construită. Proiectantul a înaintat către PMB o nouă propunere de culoar, minim invaziv, prin care se propune exproprierea unui număr de maxim 20 de imobile, adică o reducere la 10% a numărului necesar de imobile care ar fi trebuit demolate, dar şi o reducere semnificativă a costurilor necesare continuării proiectului", arată sursa citată.

Astfel, se estimează că noul culoar de exproprieri şi sumele pentru despăgubiri vor  fi suspuse aprobării CGMB anul viitor.

De asemenea, PMB anunţă că a comandat un studiu de trafic, astfel încât nodul rutier Virtuţii "să nu rămână doar un proiect pe hârtie".

"Din acest studiu a reieşit necesitatea construirii unui sens giratoriu, care va prelua traficul desfăşurat pe pasaj. Odată ce podul hobanat va fi  finalizat, se va construi şi sensul giratoriu", arată Primăria Capitalei.

Penetraţia Splaiul Independenţei - Autostrada Bucureşti-Piteşti va avea o lungime de 8,3 kilometri, va începe la intersecţia Splaiului Independenţei cu şoseaua Virtuţii şi se va termina pe A1, la Podul Ciorogarla. Noua arteră va avea câte trei benzi pe sens şi va fi mărginită în anumite zone de străzi colectoare a traficului zonal. Vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersecţia şoselei Virtuţii cu Splaiul Independenţei, la intersecţia Penetraţia A1 - Bd. Uverturii şi la intersecţia cu şoseaua de centură şi în zona Pasajului CFR de la Ciorogarla.

Prin realizarea acestei penetraţii se va obţine o intrare mai facilă în Bucureşti dinspre autostrada Bucureşti-Piteşti, dar şi o redistribuire a traficului în noduri de circulaţie propuse a se realiza prin pasaje denivelate. Totodată, se urmăreşte atragerea fluxurilor de circulaţie, accesibilitatea la Autostrada A1 şi din autostradă la centrul Capitalei, costuri scăzute de transport, accesul la servicii, siguranţa traficului, susţinerea dezvoltării locale şi impactul scăzut al emisiilor din trafic.

Proiectul a fost împărţit pe trei tronsoane: tronsonul I - km 0 (Splaiul Independenţei) - şoseaua Virtuţii, tronsonul II - şoseaua Virtuţii - şoseaua de centură şi tronsonul III - şoseaua de centură - autostrada A1.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum arată Ștefan Hrușcă acum, la 67 de ani. Artistul este de nerecunoscut
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
Miliardarul Jeff Bezos se căsătorește: Nuntă fastuoasă, de 600 de milioane de dolari, în Aspen, pe...
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Scarlett Johansson nu-și dorește ca fiica sa să afle acest lucru despre ea: „Mi-e atât de rușine”
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...