CFR SA și Comisia Europeană au semnat contractul pentru tronsonul Apața-Cața, în valoare de 440 milioane euro. Luând in calcul lungimea tronsonului de 28 de kilometri, repararea unui singur kilometru va costa 15 milioane euro, adică o sumă egală cu cea pentru construirea a doi kilometri de autostradă.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și Comisia Europeană, prin Agenția Executivă pentru Inovații și Rețele (INEA), au semnat contractul de finanțare pentru modernizarea tronsonului Apața - Cața, în valoare totală de 440 milioane de euro, potrivit Agerpres.
Potrivit unui comunicat al CFR SA, tronsonul feroviar Apața — Cața reprezintă un lot important în cadrul programului de reabilitare a liniei de cale ferată Brașov — Sighișoara, componentă a Coridorului Rin — Dunăre.
Proiectul de modernizare a tronsonului Apața — Cața, în lungime de 28,44 kilometri, va contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilității sustenabile pe secțiunea Frontieră Ungară — Curtici — Arad — Simeria — Sighișoara — Brașov, prin: creșterea vitezei de circulație la 160 kilometri/oră, reducerea duratei de transport, creșterea siguranței feroviare, facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă și introducerea sistemelor moderne de semnalizare și de management al traficului.
Valoarea cheltuielilor eligibile aferente întregului proiect este de 538,301 milioane de euro, din care 440,007 milioane de euro reprezintă valoarea grantului (finanțare europeană nerambursabilă), acordat de Comisia Europeană, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). Cofinanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat, respectiv 98,294 milioane de euro, pentru perioada 2016 — 2020, și 167,571 milioane de euro, pentru perioada 2021 — 2023.
Citește aici cum după investirea unui miliard de euro în calea ferată, trenurile noastre continuă să circule precum mocănița.