Toleranţă zero pentru constructorii de autostrăzi care nu îşi îndeplinesc termenele, promite ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. A anunţat că va merge des să verifice lucrările şi că va rezilia contractele acolo unde nu există mobilizare. El promite că la finalul anului, tronsoane mari de şosea de mare viteză vor fi inaugurate. Doar planuri, spun reprezentanţii ONG-urilor din domeniu.
Ministrul a dat un ultimatul drumarilor care nu respectă termenele din contracte.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: „Ori muncesc şi îşi respectă contractele ori pleacă acasă. Voi avea toleranţă zero pentru cei care nu îşi îndeplinesc termenele contractuale, eu am înţeles foarte clar mesajul românilor, iar răspunsul meu este unul simplu: voi sta pe şantiere atât ziua, cât şi seara, atât anunţat, cât şi neanunţat”.
După ce a vizitat mai multe şantiere în lucru, Răzvan Cuc a făcut un rezumat al proiectelor.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: „Autostrada Sebeş - Turda, lotul 1 - În urma verificărilor de pe şantiere, au fost identificate 120 de utilaje, 200 de muncitori, lucrările se desfăşoară în ritm bun. Constructorul si-a asumat ca acest sector va fi deschis, pus în trafic, în acest an.
Sebeş - Turda, lotul 2 - Este dezamăgitor....dacă nu se mobilizează, reziliez contractul. 75 de utilaje, 51 de muncitori, nu sunt probleme de natură financiară, scuze nu au, bani au şi trebuie să lucreze.
Autostrada Lugoj - Deva, lotul 3 - 135 de utilaje, 89 de muncitori. Sectorul va fi dat în folosinţă în acest an.
Lotul 4 - 500 de muncitori, 300 de utilaje. Sectorul va fi deschis în acest an.
Autostrada Ogra - Câmpia Turzii, lotul 2 Iernut - Chetani - 85 de utilaje, 40 de echipamente, 313 muncitori, se lucrează din plin la toate structurile neterminate, constructorul şi-a asumat darea în folosinţă în acest an.
Lotul Chetani - Câmpia Turzii - aici la fel avem o problemă, mobilizare foarte foarte slabă, o să avem o discuţie săptămana viitoare cu antreprenorul să ne prezinte un grafic exact, constructorul şi-a luat angajamentul că va fi dat în folosinţă în acest an, dar cu mobilizarea asta mă îndoiesc”.
Potrivit şefului de la Transporturi, până la sfârşitul anului, vor fi gata 180 de kilometri noi de autostradă. Doar promisiuni, punctează reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura.
Ionuţ Ciurea, Asociaţia Pro Infrastructur: „Chiar dacă adunăm toate contractele, care sunt în acest moment semnate pe toate autostrăzile în România, ajungem abia la 162 de km, iar o bună parte din contractele astea sunt blocate, unele sunt cu probleme de mult, mult, mult timp”.
România are acum puţin peste 800 de kilometri de şosea de mare viteză. Anul trecut, de pildă, 100 de kilometri de autostradă ar fi trebuit deschişi traficului. Însă, planurile guvernanţilor de pe hârtie nu au coincis şi cu realitatea de pe şantiere. Au fost inauguraţi mai puţin de 60.