Sorin Buşe face bilanţul celor 6 luni de mandat la conducerea Ministerului Transporturilor. Şi spune că şi-a asumat personal două lucrări de infrastructură: repararea autostrăzii surpate Sibiu-Orăştie şi terminarea, după 8 ani, a modernizării Drumului Naţional 76, Oradea – Deva.
Sorin Buşe laudă CNAIR - fosta CNADNR - pentru că a făcut singură reparaţiile pe tronsonul de autostradă Cunţa - Sălişte. Este vorba despre cei 22 de kilometri inauguraţi cu o zi înaintea alegerilor prezidenţiale din 2014 şi închişi cu un an mai târziu, după ce o porţiune s-a surpat iar o expertiză a constatat infiltrări de apă în fundaţie. „Dacă CNAIR nu și-ar fi asumat lucrările în regie proprie s-ar fi intrat în licitație în iulie. Noi acum încheiam licitația și începeam contestațiile. Deci, cel puțin sezonul ăsta, noi încă discutam de groapă și de ce nu se repară”, spune Sorin Buşe.
Ministrul Transporturilor precizează că redeschiderea autostrăzii a fost unul dintre obiectivele sale personale, la preluarea mandatului, în luna iulie.
„Al doilea proiect pe care l-am luat personal a fost DN 76, Oradea - Deva, de 160 de kilometri. Drumul acesta, nu știu dacă ați fost pe el, dacă ar fi fost acolo un război sau un bombardament nu putea să arate mai rău. Eu nu am văzut așa ceva pe unde am fost în lume. Fusese făcut până în anii '50. Apoi, faptul că a fost trafic foarte greu, drumul nefiind proiectat pentru așa ceva, s-a deteriorat foarte mult și a fost foarte greu de lucrat sub trafic. Noi ne-am angajat pentru sfârșit de noiembrie, calea de rulare a fost de fapt gata pe 5 decembrie. Sincer să fiu, la un proiect care a început din 2008 și pe care am reușit să îl terminăm în cinci luni, ar fi pe undeva păcat să vorbim de 2-3 zile de întârziere. Acum se circulă pe DN 76 fără stopuri. Mai trebuie făcute rigole, parapete, dar astea se vor termina la primăvară”, spune Sorin Buşe într-un amplu interviu pentru Agerpres.