„Este vorba de multe blocaje pe care le-am găsit. În afară de termene şi soluţii ne-am concentrat în a găsi soluţii ca blocajele să nu se mai repete pentru proiectele care vor urma. Sectorul 1 C care începe de la Târgu Mureş la Ogra, este vorba de 14 kilometri. Pe acest sector, când am fost învestiţi am găsit hot[rri de guvern demarate de un an şi jumătate şi blocate. Am încercat să deblocăm situaţia şi am aprobat în guvern cererea de expropriere. În aprilie vom avea autorizare şi vom începe lucrările”, a spus ministrul în Parlament.
„Pentru sectorul 2 A de la Ogra la Câmpia Turzii, de 33 de kilometri, avem aceleași probleme. În plus, se adaugă şi problemele cu acordul de mediu. În această speţă acordul de mediu va fi obținut în luna aprilie. Pentru 2B avem am găsit o procedură anulată şi se lucrează pentru refacerea procedurii. Pe 3A Cluj- Mihăileşti, când am preluat avizul de scoatere din circuit forestier era respins, la fel şi acordul de mediu”, a adăugat el.
„Nădășelu-Mihăileşti, de 16,8 kilometri - în acest moment există o situație, cel care a câştigat licitaţia s-a retras şi nr 2 este verificat de CNADNR. Tronsonul 3B Mihăiești- Suplacu de Barcău, 80 de kilometri - avem un contract de proiectare. Între Suplacu de Barcău şi Borş, 60 de kilometri, au avut un blocaj, după atribuire consorţiul a avut dispute interne”, a continuat ministrul.
„Ne dorim cât mai repede să facem legătura cu austostrada din Ungaria. Și noi am dus autostrada la Nădlac şi dânşii nu au fost pe partea cealaltă a frontierei”, a conchis Dan Costescu.