Șoferii din România vor putea circula, până la finalul anului, pe 40,5 kilometri noi de autostradă, promite Compania Națională de Drumuri. Este vorba, de fapt, de trei tronsoane de drum care ar urma să fie date în folosință. Cel mai scurt dintre ele, de doar 5 kilometri, va fi inaugurat de premierii României și Ungariei, Ludovic Orban și Viktor Orban.
Tronsonul Biharia - Borș face parte din Autostrada Transilvania, cea a cărei construcție a început în 2004. Bucata de drum de mare viteză are 5,5 kilometri și a costat 134 de milioane de lei, fără TVA.
Ovidiu Barbier, director general adjunct în CNAIR: „În acest moment se fac demersurile la nivel de Guvern între cele două state pentru deschiderea punctului vamal de la Borș, așa numit Borș 2, atât pentru turism cât și pentru trafic de marfă. Există câte 10 benzi pe fiecare sens în punctul de frontieră. Deschiderea estimată este data de 4 septembrie în prezența premierilor celor două țări.”
Ar urma să fie deschis, tot în septembrie, și tronsonul de 18 kilometri dintre Chețani și Iernut al aceleiași Autostrăzi Transilvania.
Ovidiu Barbier, director general adjunct în CNAIR: „Vorbim la stadiul de așternere a asfaltului pe nodul de la Chețani, pe descărcarea autostrăzii Iernut – Chețani, care este la stadiul fizic de 99,5%.”
Pe Autostrada 10, Sebeș - Turda, două tronsoane au termen de finalizare anul acesta. Va fi gata unul singur, de 17 kilometri.
Măriuța Pop, jurnalist Digi24: În luna noiembrie va fi gata lotul 1, estimează CNAIR, iar pe lotul 2 vom putea circula probabil abia în vara anului viitor.
Șofer: Se vede că se mișca mai rău decât melcul. Sunt importante (autostrăzile), d'aia plătim taxe, drumuri, benzină, dar nu se vede nimic.
Anul trecut, în România au fost inaugurați 43 de kilometri de autostradă, pe traseul Lugoj - Deva.