IPTANA, firma de drumuri a regimului comunist, intră în insolvență
Societatea IPTANA care a proiectat cea mai mare parte a drumurilor, porturilor și aeroporturilor construite în perioada comunistă și-a cerut insolvența. Luna trecută acționarii firmei Transproiect 2001, un ”pui” al IPTANA SA, au discutat schimbarea denumirii societății Transproiect 2001 în IPTANA Transproiect.
Foto: Așa gândise acum 50 de ani IPTANA rețeaua de autostrăzi a României
IPTANA, una dintre cele mai mari companii româneşti de proiectare drumuri, cu o experienţă de 64 de ani în domeniu, şi-a cerut insolvenţa, informează Economica.net. Compania a acumulat datorii de 35 milioane de lei şi a ajuns la pierderi de 3,2 milioane de lei în 2016.
Cererea prin care IPTANA solicită intrarea în insolvenţă a fost înregistrată la Tribunalul Bucureşti pe 16 iunie. În dosar a intervenit şi un creditor, Banca Transilvania.
Fostul Institut de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale şi Aeriene a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 10,3 milioane de lei, în scădere faţă de 11,9 milioane de lei în 2015, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.
De asemenea, în 2016 compania a trecut pe pierderi, iar datoriile sale au crescut la 35 de milioane de lei, de la 31 de milioane de lei în 2015. Tot anul trecut, echipa de angajaţi a IPTANA număra 126 de persoane.
Majoritatea drumurilor naţionale precum şi autostrăzile în funcţiune au fost proiectate în IPTANA, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei.
În domeniul infrastructurii de transport naval, IPTANA a contribuit la proiectarea canalelor navigabile şi a porturilor maritime şi fluviale, perlele fiind portul Constanţa si Canalul Dunăre-Marea Neagră (foto jos).
În domeniul infrastructurii de transport aerian, IPTANA a contribuit la proiectarea tuturor celor 17 aeroporturi existente în România, aeroportul Henri Coandă fiind proiectul de referinţă în acest domeniu.
IPTANA este cea mai veche companie de proiectare din domeniul infrastructurii de transport din România. A fost înfiinţată în anul 1953, sub denumirea de Institutul de Proiectări Hidrotehnice şi Drumuri (IPHD). În 1991, s-a transformat dintr-o companie de stat în una privată iar în 1999 a fost preluată de către salariaţi.
Surse din industria construcțiilor au comentat în ultimii ani de mai multe ori faptul că activitatea și personalul IPTANA a fost transferată pe firma Transproiect 2001 care are acționar - persoană juridică chiar pe IPTANA. Transproiect 2001 are același sediu cu IPTANA, într-o clădire situată în spatele Ministerului Transporturilor și este condusă de un fost fost angajați IPTANA. Firma intrată în insolvență apare ca fiind unul dintre principalii clienți ai Transproiect 2001 SA.
În luna mai acționarii Transproiect 2001 SA s-au întâlnit pentru a schimba denumirea societății în IPTANA Transproiect SA. Cornel Marțincu, administratorul IPTANA până la începerea procedurii de insolvență, nu a putut fi contactat de Digi24.ro pentru a oferi informații suplimentare.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News