Mister dezlegat al finanțării Băncii Mondiale la Comarnic -Brașov. După vreo trei rânduri de studii de fezabilitate și proiecte făcute după 2007 pentru autostrada Comarnic-Brașov, Ministerul Transporturilor va da încă 35 de milioane de euro pentru ”efectuarea de analize” la autostradă.
Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a susţinut, miercuri, la începutul şedinţei de Guvern, că, cel târziu la 15 ianuarie, va fi operaţionalizată unitatea de implementare a proiectului construcţiei autostrăzii Ploieşti-Braşov, premierul Mihai Tudose replicând: ”Aşa să vă dea Dumnezeu!”
Premierul i-a cerut ministrului Transporturilor să dea un ”raport de progres” în privinţa autostrăzii Ploieşti-Braşov.
”La Ministerul Transporturilor s-a efectuat o foaie de parcurs foarte concretă, un plan de măsuri cu termene, care v-a fost prezentat, cu care aţi fost de acord. Astăzi vă supunem aprobării memorandumul pentru împrumutul de 35 de milioane de euro, care în principal este pentru efectuarea de analize, studii geotehnice, topografice, de mediu, exproprieri, documentaţii tehnico-economice, şi vă informez că, cel târziu la data de 15 ianuarie, unitatea de implementare a proiectului va fi operaţionalizată şi în stare de funcţiune”, a afirmat Felix Stroe.
”Aşa să vă dea Dumnezeu să fie!”, a replicat premierul Tudose.
Guvernul are pe ordinea de zi un memorandum cu tema ”Acordul de principiu pentru contractarea unui împrumut, în valoare de până la 35 mil. EUR, de la Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, pentru sprijinirea activităţilor preliminare realizării proiectului de construcţie a autostrăzii Ploieşti-Braşov”.
Studiile de fezabilitate făcute pentru autostradă sunt numeroase. Unul dintre acestea a fost făcut in perioada 2005-2007 de către firma Search Corporation, la momentul la care regii asfaltului au câștigat licitația pentru sectorul Ploiești-București. Studii de fezabilitate au mai fost făcute și în 2010 de către firma franceză Vinci care a câștigat în acei ani o licitație de precalificare în vederea concesiunii, dar și ulterior, în 2015, când altă procedură de concesiune a eșuat. Compania de Autostrăzi și Drumuri a mai licitat odată studiile de fezabilitate pentru autostradă, în 2015. semânând chiar un contract cu firma Consitrans, anulat însă.
Este însă de așteptat ca Banca Mondială, de la care Guvernul așteaptă să îi vină bani, să nu fie de acord cu acordarea unei finațări, fără a fi făcut un nou studiu de fezabilitate de către firme apropiate in care să aibă încredere.