Grindeanu s-a enervat pe Blue Air: „A dezinformat iresponsabil opinia publică”

Data publicării:
Sorin Grindeanu face declarații.
Sorin Grindeanu s-a enervat pe Blue Air. Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Sorin Grindeanu condamnă „modul iresponsabil în care compania Blue Air a înțeles să dezinformeze opinia publică, asumându-și nejustificat eforturile companiei de stat TAROM și ale autorităților române”. „Blue Air trebuie să își ceară scuze de la contribuabilii români din banii cărora statul a alocat rapid 5 milioane de lei, destinați curselor speciale”, a adăugat ministrul Transporturilor.

„Condamn modul iresponsabil în care compania Blue Air a înțeles să dezinformeze opinia publică, asumându-și nejustificat eforturile companiei de stat TAROM și ale autorităților române. Compania Blue Air trebuie să își schimbe rapid conduita și să își ceară iertare de la miile de cetățeni români abandonați brusc pe aeroporturi” a scris Sorin Grindeanu pe Facebook.

„Precizez că transportul cetățenilor abandonați a fost asigurat exclusiv de compania de stat TAROM, care a operat într-un timp record cursele speciale pentru repatrierea pasagerilor. De asemenea, compania Blue Air trebuie să își ceară scuze de la contribuabilii români din banii cărora statul a alocat rapid 5 milioane de lei, destinați curselor speciale. Totul în condițiile în care Blue Air nu și-a plătit datoriile către bugetul de stat. Întreaga societate a fost nevoită astfel să suporte noi costuri - efecte ale incapacității manageriale ale Blue Air”, a precizat ministrul Transporturilor.

„Singurul record al Blue Air în aceste zile a fost abandonarea bruscă și fără niciun anunț prealabil, pe aeroporturile din Europa, a mii de cetățeni cărora le-au încasat banii pe bilete. Reamintesc Blue Air că este obligată acum să returneze toate sumele cheltuite din cauza situației create și să despagubească toți pasagerii afectați”, a mai scris Grindeanu.

Comunicatul Blue Air: „Cum și când se reiau zborurile?”

„În acest momente, la fel ca și ieri depunem toate eforturile posibile să găsim soluții în a porni operarea. Din nou vreau să vă fac să înțelegeți că S-A OPRIT O COMPANIE AERIANĂ, NU APĂSĂM UN BUTON ȘI PORNIM DIN NOU. Reluarea operațiunilor la nivelul de dinainte nu este posibil.

Înfruntăm cea mai mare criza prin care puteam trece, furnizorii noștri au resetat colaborarea, procesatorii de plată nu mai eliberează nici un ban până nu trec 90 de zile după data zborului, iar fără aceste sume eliberate trebuie să o luăm de la 0, să ne naștem din nou. I

În ultimele 20 de ore, un timp record pentru această industrie, reușim să operăm 3 zboruri și să aducem acasă cu ajutorul companiei TAROM aproape 450 de pasageri din Tel Aviv (l-am operat aseară), diseară Heraklion (Creta), urmând și Larnaca, toate către Bucuresti.

POLITICA DE DESPĂGUBIRE

Pasagerilor afectați de anulări le-am oferit opțiunile aplicabile tuturor operatorilor aerieni la nivel european: rambursarea biletelor de călătorie, rerutarea pe următorul zbor disponibil, rambursarea în portofelul electronic (wallet).

Absolut toate chestiunile legate de rambursarea pasagerilor depind esențial de reluarea activității, astfel încât societatea să poată realiza veniturile necesare, atât pentru operarea zborurilor curente, cât și pentru rambursarea sumelor datorate către pasageri.”

Blue Air a suspendat marți toate zborurile

Compania aeriană Blue Air a anunțat marți că suspendă toate zborurile, din cauza faptului că toate conturile i-au fost blocate. 

Cetățenii români aflați în străinătate, afectați de anularea recentă a zborurilor companiei Blue Air, își pot notifica situația și se pot adresa Ministerului Afacerilor Externe fie contactând cea mai apropiată misiune diplomatică sau oficiu consular al României din statul în care se află (click pe link pentru datele de contact https://econsulat.ro/Home/DateDeContact), fie contactând Centrul de Contact și Suport pentru Cetățenii Români din Străinătate (CCSCRS), telefonic la numărul de mobil 0040751084537 sau prin email la adresa callcenter@mae.ro.

Important! În cazul grupurilor de turiști, este recomandat ca o singură persoană să contacteze personalul consular, informațiile obținute de aceasta urmând a fi diseminate și celorlalți cetățeni români din grup.

Un număr de 2.098 de cetăţeni români afectaţi de anularea zborurilor Blue Air au apelat la serviciile consulare, a anunţat premierul Nicolae Ciucă miercuri, acesta precizând că toate ministerele şi instituţiile de linie se vor implica pentru aducerea în ţară a celor afectaţi de deciziile companiei aeriene.

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri