Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, i-a îndemnat marţi pe românii care şi-au cumpărat bilete de avion de la Blue Air, companie care și-a suspendat toate zbourile, să ceară despăgubiri de la această companie, această procedură făcând parte din regulamentele UE.
„În urmă cu două săptămâni, spre exemplu, Lufthansa a anulat 800 de zboruri. N-a venit Olaf Scholz să îi ducă pe cetățenii germani aflați în diverse destinații înapoi în Germania. Vorbim de regulamente europene.
În regulamentele europene care se aplică şi la Lufthansa și la Tarom şi la Blue Air se spune, printre altele, şi următorul lucru: că în momentul în care se anulează o cursă sau există întârzieri mai mari de 6 ore, cetăţeanul respectiv cere despăgubiri la compania care trebuia să-l transporte, care poate să meargă până în 600 de euro.
În acest moment (...) Tarom încearcă şi a încercat să găsească soluţii. Nu va putea să ajungă peste tot şi am rugat pe cetăţeni, şi foarte mulţi români au făcut acest lucru, şi au găsit rute alternative pentru a veni acasă.
Trebuie şi îndemn să îşi ceară banii înapoi şi despăgubirile, conform regulamentelor europene. Guvernul României trebuie să recupereze, de asemenea, sumele cheltuite şi transferate Tarom pentru acoperi aceste destinaţii de la Blue Air”, a spus Grindeanu la Palatul Parlamentului.
El a adăugat că firma Blue Air este una privată care nu a dat faliment, dar „se află în faza dinaintea falimentului”.
„În aceste zile au avut loc mai multe întâlniri, cel puţin la Ministerul Transporturilor, inclusiv ieri, legate de subiectul Blue Air.
Eu nu îmi doresc ca Blue Air-ul să intre în faliment şi cred că niciun român nu îşi doreşte acest lucru. E o companie românească. Aţi văzut că există agresivitate pe această piaţă în a se ocupa locul lăsat liber de către Blue Air. Eu mi-aş dori ca această companie să-şi revină, ca cetăţenii să-şi recâştige încrederea, e foarte important să-şi recâştige încrederea în Blue Air”, a conchis acesta.
Președintele PSD, Marcel Ciolacu, spune că instituțiile statului ar trebui să intervină în cazul Blue Air, pentru ca problemele să fie rezolvate.
Premierul Nicolae Ciucă a declarat, sâmbătă, că a cerut ca cei care au generat această situaţie să plătească pentru costurile de repatriere a cetăţenilor români afectaţi de suspendarea zborurilor şi preluaţi de aeronave ale TAROM. „Este problema unei companii private. Noi ne-am ocupat de protejarea cetățenilor", a precizat Ciucă.
Mai multe curse TAROM au fost efectuate pentru repatrierea cetățenilor români afectați de anulările de zboruri ale companiei Blue Air. Executivul a aprobat alocarea sumei de 5 milioane de lei din fondul de rezervă aflat la dispoziţia Guvernului pentru suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor în vederea aducerii românilor blocaţi pe aeroporturi din străinătate ca urmare a crizei Blue Air.
De asemenea, vineri, compania Blue Air a anunțat că nu va opera zboruri în următoarea lună și că își propune să reia cursele din data de 10 octombrie, arată un comunicat al companiei. Blue Air le cere tuturor pasagerilor cu zboruri programate până în data de 10 Octombrie 2022 să nu se mai prezinte la aeroporturile de plecare, deoarece zborurile nu vor fi operate. Compania aeriană a anunțat în comunicat că nu dispune în acest moment de fondurile necesare plății combustibilului și celorlalte cheltuieli operaționale necesare pentru zborurile planificate începând cu data de 12 septembrie, așa cum anunțase inițial.
Editor : A.C.