Francezii de la Dacia au nevoie de autostrada spre vest atât de repede încât ar vrea să o vadă construită cu viteza internetului. Deocamdată însă, de la autorităţile române au primit doar promisiuni.
Maşinile Dacia, produse în România, ajung în peste 100 de ţări, însă lipsa unei şosele de mare viteză între Mioveni şi graniţă întârzie exporturile spre vestul Europei. Şeful companiei Renault încă mai găseşte resurse să glumească pe seama întârzierii acestui proiect de infrastructură vital pentru economia României.
Yves Caracatzanis, director general Dacia Renault: „În România, infrastructura de internet funcţionează mult mai bine decât în alte ţări. Aşa că am încredere: dacă s-a reuşit în domeniul internetului se poate reuşi şi în domeniul rutier. Infrastructura nu este pentru Dacia sau pentru alte companii, ci pentru români şi România”.
Guvernul pregăteşte o lege a achiziţiilor strategice în infrastructura, apărare şi energie, pentru derularea mai rapidă a licitaţiilor. Până atunci, proiectul autostrăzii Sibiu-Piteşti trenează: nu are încă studiul de fezabilitate, însă autorităţile promit că vor lansa licitaţiile de construcţie în vara asta pentru două loturi de aproximativ 40 de kilometri.
Gabriel Sicoe, preşedinte ACAROM: „Autorităţile române ne-au informat că lucrează la simplificarea procedurilor de lansare în licitaţie şi eliminarea posibilităţilor de a contesta, contestare la contestaţie”.
Industria auto din România are peste 600 de companii şi 206.000 de angajaţi. Cu o cifră de afaceri de 22 miliarde de euro, ea asigură 13% din PIB, fiind răspunzătoare de jumătate din exporturile României. Deşi este vitală pentru întreaga ţară, infrastructura rutieră a fost ignorată de toate guvernele post-decembriste.