Premierul Florin Cîțu s-a alăturat campaniei „Vinerea verde”, ca o zi pe săptămână să nu mai folosească mașina, și în această dimineață a mers pe jos de acasă la birou. Mai mulți miniștri s-au conformat, însă unii tot au preferat mașina: „Sunt convins că în lunile următoare vor veni pe jos cu toții”, a spus el. Ideea campaniei a pornit de la Ministerul Mediului, care și-ar dori ca românii să renunțe în această zi din săptămână la mașini și să circule ori cu transportul în comun, cu bicicletele sau cu mașinile electrice.
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
„Fac acest lucru foarte des, îmi pare bine că nu știți de fiecare dată când fac acest lucru, că ați atrage prea mult atenția, așa cum este acum”, a spus Florin Cîțu.
Premierul a avut ezitări să spună ce distanță a parcurs pe jos de acasă la Guvern.
El a spus însă că face plimbări în fiecare dimineață și că merge și la sală, iar astăzi a făcut în jur de 15 minute.
„Nu este frig, este ok”, a completat premierul. Când jurnaliștii i-au spus că unii miniștri au venit cum mașina astăzi la muncă, Cîțu a spus că „se vor adapta”.
„Este o zi mai răcoroasă pentru această perioadă, dar sunt convins că în lunile următoare vor veni pe jos, vinerea, cu toții”.
Florin Cîțu a mai spus că nu mai merge cu bicicleta, dar că mai folosește metroul „din când în când”.
„Va fi mai prietenos pentru bicicliști, acum că avem un nou primar general care susține acest mod de transport în comun”, a completat el.
Întrebat dacă transportul în comun de suprafață este o opțiune pentru ca bucureștenii să își lase mașinile acasă, în condițiile în care sunt tramvaie și autobuze vechi, fără căldură, prim-ministrul a răspuns: „Cred că da, bineînțeles că poate fi îmbunătățit, dar este o opțiune. Știu că la București se va înnoi deja parcul auto pentru tramvaie și sigur se va îmbunătăți situația”.
Mai mulţi miniştri au venit astăzi la birou cu bicicleta, transportul în comun de suprafaţă sau metroul.
Lucian Bode a venit cu metroul, Cătălin Drulă cu tramvaiul, Ciprian Teleman de la Ministerul Cercetării cu autobuzul. De asemenea, Sorin Cîmpeanu, Raluca Turcan şi Virgil Popescu au ales ca mijloc de transport maşini electrice.
Ministrul Mediului, Tánczos Barna, a lansat campania „Vinerea Verde”, o iniţiativă menită să reducă poluarea cauzată de transportul cu maşinile personale în marile oraşe.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 99 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.