Atingerea vitezei de 160 kilometri la oră pe sectorul de cale ferată modernizat Sighișoara-Daneș (spre Simeria) va fi posibilă doar după definitivarea componentei de management al traficului (ERTMS – sistem european de management al traficului feroviar).
Explicațiile au fost furnizate vineri de către CFR SA după ce Digi24.ro a informat că în pofida modernizării liniei viteza medie a trenurilor pe cei 10 kilometri modernizați nu depășește 40 de kilometri la oră.
Intr-o prima fază, până la definitivarea componentei ERTMS, se va putea circula cu 120 de kilometri la oră. Însă și la această viteză se va ajunge treptat. ”Atât în cazul lucrarilor de RK (reparați capitale – n.red.) , dar în special în cazul lucrarilor de modernizare (lucrări complexe, comparativ cu cele de reparații capitale), viteza de circulație a trenurilor, pe zona unde s au executat lucrările, crește treptat, în cazul de față, de la 50 Km/h până la 120 km/h, la intervale succesive de timp, deoarece este nevoie să se atinga tonajul tehnic obligatoriu”, spun reprezentanții CFR. Ar fi vorba de un fel de ”rodaj” al căii ferate în care piatra spartă așternută se va reașeza.
CFR SA spune că nu a promis circulația cu o viteză de 160 de kilometri la oră ci că se ”va permite” atingerea vitezei.
Pentru aceasta însă este necesar să fie definitivat sistemul ERTMS. Lucările se întind pe nu mai puțin de șase ani, intre 2014 și 2020. Stadiul acestora este de 71% pe sectorul Sighișoara – Coșlariu și de 61% pe Coșlariu-Simeria. Valoarea contractului ERTMS este de 617,89 milioane lei, iar acesta a fost atribuit unei asocieri formate din Alstom, Alcatel, Lucent și firma autohtonă Pas 97 Impex.
Digi24.ro a arătat joi că cele cinci perechi de trenuri zilnice care circulă între Sighișoara și Daneș, pe o distanță de 10 kilometri, sector modernizat, au avut nevoie de 16 minute ca să parcurgă cei 10 kilometri care le desparte. Media vitezei a fost astfel de 37,5 kilometri la oră, adică mult sub cea de pe întreaga rețea feroviară, cifrată la 50 kilometri la oră.