Strabag și Porr, cele două firme austriece cercetate de procurori, au o prezență substanțială și în România, la lucrările de infrastructură derulate de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Acțiunile Strabag și Porr înregistrau scăderi semnificative vineri, după ce firmele austriece de construcții au anunțat că unele dintre sediile lor au fost percheziționate din cauza suspiciunilor de fixare a prețurilor, confirmând astfel informațiile din presă pe acest subiect, transmite Reuters, informează Agerpres.
Procurorii anticorupție investighează acuzațiile legate de fixarea prețurilor în cazul proiectelor ce vizează construirea de șosele în provinciile Carintia și Styria, precum și în cazul lucrărilor de renovare a unor autostrăzi și drumuri naționale în perioada 2008 — 2014, a anunțat vineri publicația austriacă Der Standard. Părțile contractante ar fi putut suferi pagube de cel puțin 100 de milioane de euro, susțin ziarele Der Standard și Kurier.
Un purtător de cuvânt al Procuraturii a anunțat, fără a da amănunte suplimentare, că au fost efectuate descinderi la diferite sedii din Austria ale Strabag și Porr.
Autoritatea națională de concurență a confirmat că unele companii de construcții au fost verificate în urma acuzațiilor legate de fixarea prețurilor.
Vineri, acțiunile Strabag, una dintre cele mai mari companii de construcții din Europa, au scăzut cu 7,7%, la 34,80 euro, cel mai redus nivel din ultimele două luni. Titlurile Porr înregistrau la Bursa de la Viena un declin de 10,7%, la 29,20 euro, cel mai redus nivel din ultimele opt luni.
Firmele de construcții Strabag și Porr au o prezență importantă pe piața din România.
În România, firma Porr a derulat, printre altele, singură sau în asociere, următoarele contracte:
-A4, autostrada Sebeș-Turda, lot 4
-DN76, reabilitare, sector Brad-Ionești
-Pasaj peste Centura Oradea
-Varianta ocolire Arad
Firma Strabag este tradițional asociată în licitații cu Straco, firmă românească aflată în insolvență, deținută de frații Horpos și de Vlad Vameșu. Compania austriacă candidează la titlul de cel ami mare constructor străin din România și a efectuat, printre altele, și lucrările:
-DN 67B, modernizare
-DN1, siguranța circulației
-A3, Câmpia Turzii-Tg. Mureș
-A1, Deva-Orăștie