Autostrada care ar trebui să unească Bucureștiul și vestul Europei este un vis încă departe de a deveni realitate. Construită începând din 2004, de americanii de la Bechtel, autostrada Transilvaniei are doar aproximativ 100 de kilometri finalizați din totalul de 415.
- Vrem să fim #ConectațiCuEuropa! În această seară, la Jurnalul de Seară, ministrul Transporturilor Răzvan Cuc va răspunde întrebărilor românilor legate de lipsa autostrăzilor și a unei infrastructuri rutiere ca în țările civilizate ale Europei.
Americanii de la Bechtel au început construcția autostrăzii Transilvania în 2004, însă au abandonat șantierul în 2013. Au lăsat în urma lor supratraversări, un viaduct impresionant de 1,8 kilometri, materiale de construcții, grinzi imense de beton cu fier, care ruginește în bătaia ploii.
Deși din această autostradă nu a fost inaugurat nici măcar un kilometru, localnicii din zonă au început să folosească traseul viitoarei șosele de mare viteză. Ei spun că preferă pietrișul de aici Drumului Național 19A, dintre Oradea și Marghita, plin de gropi și denivelări.
Culmea este că autoritățile au condiționat reabilitarea acestui drum național de finalizarea autostrăzii, motivând că oricum mașinile de mare tonaj ar denivela asfaltul proaspăt turnat.
În momentul de față, singurul lot din autostrada Transilvaniei la care se lucrează este un tronson minuscul de 5 kilometri, însă și acolo este vorba mai degrabă despre un mare șantier, pentru că firma de construcții așteaptă și azi proiectul tehnic.
?Vă invităm să ne transmiteți mesajele voastre, imaginile surprinse pe șoselele din România și să adresați întrebările voastre pentru ministrul Transporturilor, printr-un comentariu la această postare sau pe?WhatsApp, la numărul de telefon 0771.100.304.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media