Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, spune că firma italiană Pizzarotti trebuie „să se miște foarte rapid” pentru a rezolva problemele apărute pe tronsonul de autostradă A10 Sebeș-Turda, fără însă a opri circulația. El a adăugat, la Digi24, că acesta este motivul pentru care unele proiecte de infrastructură durează mai mult, pentru că uneori constructorii sunt puși să refacă lucrările.
Traficul rutier pe o porțiune din Autostrada A10 Sebeș – Turda a fost restricționat la o bandă pe sens din cauza unei alunecări de teren.
Alunecarea de teren s-a produs la Alba Iulia Nord, la km 17, asfaltul fiind deja crăpat pe banda de urgență și pe o porțiune mică din prima bandă.
„Avem o discuție lungă în România în legătură cu seriozitatea constructorilor. De multe ori, CNAIR a fost acuzat că tergiversează sau că nu deschide suficient de repede autostrăzi sau că nu face recepția acestora. Iată motivele reale pentru care uneori nu acceptăm anumite lucrări și îi punem pe constructori să refacă, pentru că apar astfel de situații”, a spus Șerbănescu.
„Aici e vorba de o autostradă nou-nouță, are aproape 2 ani. N-ar fi trebuit să pățească ce păteste acum, să apară această alunecare de teren”, a adăugat el.
Șerbănescu a spus că firma italiană va plăti reparațiile, deoarece lotul de autostradă e încă în garanție.
„Trebuie să se miște foarte repede, să nu întrerupă circulația acolo. Vor restricționa o bandă, dar trebuie să permită circulația pe această autostradă”, a spus el.
„Trebuie să ne spună de ce s-a întâmplat această situație: dacă e execuție proastă, dacă sunt probleme neidentificate în faza de proiectare, să explice și cauza pentru care s-a ajuns în această situație și să intervină rapid”, a conchis purtătorul de cuvânt al CNAIR.
Editor : M.B.