Video Ce autostrăzi și drumuri expres vom avea anul acesta. Ce se întâmplă cu Sibiu-Pitești, Autostrada Moldovei și cea de pe Valea Prahovei

Data actualizării: Data publicării:
muncitori care lucreaza pe santierul unei autostrazi
Foto: INQUAM Photos/Ovidiu Dumitru Matiu

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat marți, la DigiFM, care sunt tronsoanele de austostradă și de drum expres care vor fi date în folosință în 2021. Ministrul spune că până la finalul anului se va putea circula pe un drum nou și la ieșirea din țară prin Vama Giurgiu-Ruse.

Potrivit ministrului Transporturilor, în 2021 vor fi dați în folosință 25 de km de autostradă între Sebeș și Turda, o lucrare începută în 2015, dar și 40 de km din drumul expres Craiova-Pitești.

Autostrăzi și drumuri expres pe care vom circula în 2021

„În folosință în 2021 ar trebui să fie Sebeș -Turda, 25 de km, nu e o mândrie, lucrare a început în 2015 trebuia să fie finalizată în 2 ani.

Avem Craiova - Pitești, un tronson de 40 de km care reprezintă și varianta ocolitoare la Balș și Slatina. Sunt două puncte importante. Este vorba de lotul doi.

Ieri am emis și autorizația de construire pentru primul sector de 17 km de la Craiova la Balș. Lotul unu ar putea fi gata anul viitor.

Lotul 3 e semnat cu același constructor de pe lotul doi care e foarte ambițios și a și livrat. Lotul patru a fost în proceduri de contestații. Se trimite din nou câștigătorul și se semnează contractul.

Mai avem un sector din autostrada A3 Transilvania, la Târgu Mureș sunt 10 km, sector care va fi finalizat anul acesta.

Varianta de ocolire Satu Mare care este la profil de drum expres pe o porțiune de 12 km.

Mai avem o serie de proiecte mai mici care se finalizează anul acesta.

Un proiect de care sunt mândru, la intrarea dinspre Bulgaria la Vama Giurgiu, un drum expres de 6 km care ocolește Giurgiu și ne scoate pe DN5. Un drum cu 4 benzi realizat din beton. Soluția din beton a dat greș în anii 90, însă acum este altă tehnologie. Lucrează o firmă austriacă care a mai lucrat în România pentru piste de aeroport din beton. Scăpăm de acea rușine când ieșim din vamă. Era ca pe Marte”, a declarat ministrul Transporturilor la emisiunea „Omul potrivit”, de la DigiFM.

Când va fi gata autostrada spre Moldova

Cătălin Drulă spune că până în anul 2024 ar putea fi gata lucrările la autostrada A7 care ar urma să lege Ploieștiul de Pașcani.

„Pentru autostrada A7 avem totul făcut, inculsiv proiectul tehnic. Îi dăm constructorului doar schițele. Nu mai pasezi acea responsabilitate.

În mai se lansează la licitație de execuție până la Buzău, Ploiești-Buzău.

După 3 luni urmează Buzău-Focșani, după 2-3 luni urmează Focșani-Bacău și sper să intre tot anul asta Bacău-Pașcani.

Acum vom vedea cât durează o licitație în România. În ultimii ani s-au mișcat mai repede. Există eforturi să mai eficientizăm partea de achiziții.

Aș vrea anul acesta să încheiem contractele efectiv. Lucrările ar trebui să dureze în zona mai ușoară doi ani, în unele se duc spre doi ani și jumătate.

Până în 2024 ar trebui să avem mare parte din această autostradă gata, dacă nu chiar pe toată.

În afară de A7 lucrăm și pe A8 să scoatem capetele autostrăzii la licitație. Să dăm drumul la capătul dinspre Târgu Mureș și cel dinspre Târgu Neamț.”, a declarat ministrul Transporturilor.

Autostrada de pe Valea Prahovei, la stadiul de proiect tehnic

Ministrul Cătălin Drulă a anunțat că a fost semnat contractul pentru proiectul tehnic al autostrăzii care ar trebui să traverseze Valea Prahovei. Acesta spune însă că doar această etapă ar urma să dureze doi ani și jumătate.

„Am semnat contractul pentru proiectul tehnic Ploiești - Brașov. Sper să livreze un material de calitate. Este același care face A7 de la Ploiești la Bacău. Am discutat să se concentreze pe un traseu modern în zona critică cu un tunel de 4 km la Bușteni, cu tunel de 2 km la Sinaia. Cred că varianta cu tuneluri este cea care ar ajuta și turismul. I-am rugat să ne predea zone de documentație mai repede, de exemplu la Comarnic.

Nu o să dureze câteva luni. Termenul contractual pentru documentație este de 2 ani și jumatate. Sper ca pe anumite sectoare să fie gata mai repede. Sunt interesate firme mari din Europa pentru acest proiect. Stabilind exact traseul poți obține un preț mult mai bun.”, a declarat ministrul.

Ce se întâmplă cu autostrada Sibiu-Pitești

Termenul optimist pentru finalizarea autostrăzii Sibiu-Pitești este de 5 ani, spune ministrul, care precizează că unele tronsoane ar putea fi date în circulație mai repede.

„Sibiu-Boița va fi gata la finalul anului viitor. La Pitești-Curtea de Argeș, lotul cinci, e semnat contractul cu o firmă italiană, într-o lună, maxim două, încep lucrările acolo.

Tronsonul patru, mai dificil, de la Curtea de Argeș la Tigveni, acolo au tot fost contestații, înțeleg că în 2-3 zile se dă câștigătorul din nou, vedem dacă mai sunt contestații, vom vedea când semnăm contractul. Acolo este un tunel mare, o lucrare grea.

De la Tigveni până la Boița, această zonă cu adevărat critică, sunt loturile doi și trei. Lotul doi este mai greu pentru că e Defileul Oltului cu multe tuneluri, trei e greu pentru că este terenul instabil.

Sunt proceduri de licitație lansate. Sunt 15 companii interesate. Se va alege o listă scurtă din care se aleg 5-6 firme care merg în licitarea finală.

Va fi cel mai greu proiect din România. Este un termen optimis să fie gata în 5 ani, unele tronsoane vor fi gata mai repede.”, a declarat Cătălin Drulă.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Editor : R.K.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri