București | Gara de Nord, pericol pentru călători

Data publicării:
gara de nord

Trenul investiţiilor nu a mai oprit de zeci de ani la Gara Bucureşti Nord, iar clădirea prin care trec peste 20 de mii de pasageri pe zi devine un pericol pentru ei. Crăpături în pereţi, infiltraţii de apă, pericol de incendiu, toate apar pe lista problemelor într-un document aflat pe masa şefilor de la transporturi. Sunt însă doar constatări, pentru că soluţiile costă bani care nu au fost incluşi în buget.

Cristina Sbîrn, jurnalist Digi24: Gara de Nord a fost inaugurată în 1872. Adică în urmă cu 146 de ani, iar de 50 de ani nu s-a investit niciun leu în modernizarea ei. S-au făcut doar lucrări de întreţinere pentru ca întreaga clădire să rămână deschisă. Lipsa investiţiilor se vede, însă, pe clădire pentru că a început să crape serios. Aproape că poţi să-ţi bagi degetele prin crăpături.

Bucăţi mari din faţadă se desprind în fiecare zi. În unele locuri iese la iveală cărămida. Directorii Căilor Ferate recunosc într-un document oficial că există pericolul să se prăbuşească porţiuni întregi din faţadă şi să rănească trecătorii. Problemele curg ca apa ce se infiltrează de parcă nu există acoperiş.

De multe ori apa ajunge la tablouri şi instalaţii electrice. Pericol de incendiu, scrie în documentul de la Transporturi.

Tot apa a ros şi plăcile de granit ale pardoselii. Peroanele au copertine ruginite, iar o privire de ansamblu asupra Gării Bucureşti Nord te duce înapoi în timp.

Acum doi ani, o echipă de arhitecţi români propunea transformarea Gării Bucureşti Nord după modelul Union Station din Washington. Cu două miliarde şi jumătate de euro bătrâna clădire ar fi fost refăcută şi trasformată în centru cultural. Casele de bilete şi peroanele s-ar fi mutat la aproape un kilometru şi jumătate într-o construcţie nouă.

Alexandra Coltoş, urbanist: Proiectul a fost gândit pe etape. Pentru că este imposibil să investeşti dintr-o dată o sumă atât de mare. Noi la acel moment vorbeam de 20-25 de ani.

În doi ani proiectul nu a avansat însă deloc. Autorităţile spun că este prea scump şi continuă să dea bani cu ţârâita pentru cărpeli care nu scapă gara de distrugere.

Rodrigo Maxim, lider de sindicat: Ştiu că în ultimii 17 ani s-au băgat vreo 8 milioane de lei, prea puţin, în anumite lucrări în cea mai importantă gară din România.

Directorii Căilor Ferate încep acum să facă planuri, dar numai pentru a afla starea clădirii şi costul renovării.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum a încercat Donald Trump să cumpere Casa Poporului: oferta de nerefuzat, refuzată de guvernanții români...
Digi FM
Fosta amantă al lui Donald Trump trăiește într-o rulotă: „Am primit amenințări cu moartea de la susținătorii...
Pro FM
Antonia a postat o poză editată și a mărturisit că s-a îngrășat din cauza problemelor de sănătate: "Cum e...
Film Now
Răspunsul surprinzător al lui Daniel Craig, după ce a fost întrebat pe cine i-ar plăcea să vadă în rolul...
Adevarul
Opțiunile pe care le-ar avea Trump pentru încheierea războiului din Ucraina. Ce l-ar fi sfătuit consilierii...
Newsweek
700.000 pensii NU cresc la 1 ianuarie decide guvernul și FMI. Ce adevăr e în știrea devenită virală?
Digi FM
Motivul pentru care Alex Velea și Antonia promovează jocurile de noroc: „Ne vindem imaginea. N-am făcut nimic...
Digi World
Metoda scandinavă care promite un somn bun. Ce să schimbi dacă împarți patul cu cineva
Digi Animal World
Un animal misterios, cu aspect „ciudat”, depistat în parcul West Virginia. Locuitorii sunt nedumeriți: „Cum a...
Film Now
Ce face și cum arată Victoria Principal la 73 de ani. Acum aproape cinci decenii devenea cunoscută în...
UTV
Loredana Groza starneste reactii controversate in mediul online: poze provocatoare la 54 de ani