Bode: România ar putea ataca la Curtea de Justiţie a UE un program care ar fi „un dezastru pentru transportul de marfă”

Data publicării:
camioane

România ia în calcul foarte serios atacarea Pachetului Mobilitate 1 la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, dacă va trece în forma actuală, întrucât implementarea lui ar însemna un dezastru pentru transportul de marfă românesc, a declarat, miercuri, ministrul propus pentru portofoliul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, după audierile din comisiile reunite de specialitate din Parlament, potrivit Agerpres.

Eu am fost pe 18 (februarie - n. r.) la Bruxelles. Suntem nouă state care am votat împotrivă şi în Consiliu. Urmează votul în comisie, în Parlament. Noi vom depune amendamente pentru toate chestiunile cu care nu suntem de acord, dar cea mai gravă, cea mai gravă reglementare, dacă va fi implementată, este cea legată de întoarcerea camioanelor o dată la opt săptămâni. Dacă la opt săptămâni camioanele trebuie să se întoarcă acasă, în statul membru, practic vorbim despre falimentarea acestei industrii, o industrie care produce şi aduce venituri la buget de aproximativ 5,9 miliarde de euro. Nu ne imaginăm că acest lucru se poate întâmpla”, a spus Bode.

El a dat asigurări că partea română va apela la toate pârghiile politice din Parlamentul European şi va fi depus amendament la acest pachet legislativ.

Vom uza de toate pârghiile politice din Parlamentul European, vom depune amendament să vedem dacă trece. Suntem nouă ţări, suntem încă în minoritate. Dacă trece un amendament, trebuie să reluăm dialogul. Dacă nu trece, am spus după deplasarea din 18, că luăm în calcul foarte serios să atacăm la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene acest demers. Ar fi un dezastru pentru transportul de marfă din România dacă acest demers s-ar duce la bun sfârşit şi ar trebui să fie implementat în 18 luni de la adoptare. Dincolo de celelalte reglementări care ţin de Pachetul Roma 1, cu pachetul de salarizare a şoferilor, de condiţiile de odihnă, de cabotaj, de tahografe pentru camioane mai mici de 7,5 tone, Mobilitate 1 este un pachet la care ne uităm cu maximă atenţie şi sperăm să reuşim să modificăm cel puţin reglementarea legată de întoarcerea camioanelor”, a explicat Lucian Bode.

Măsurile protecţioniste propuse în Pachetul Mobilitate 1 duc la excluderea firmelor de transport româneşti din piaţa europeană de resort, ceea ce va genera o creştere cu 50% a deficitului de cont curent al României, a atras atenţia, pe 28 februarie, într-un comunicat de presă, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), care a solicitat autorităţilor contestarea cât mai urgentă a acordului privind acest pachet normativ la Curtea Europeană de Justiţie.

Transportatorii menţionează că transportul rutier a fost şi în 2019 principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde euro, în creştere cu 10% faţă de 2018, din care 5,95 miliarde euro reprezintă transportul rutier de mărfuri, restul fiind generat de transportul rutier de pasageri (52 milioane euro) şi alte tipuri de transport rutier (112 milioane euro), potrivit datelor Băncii Naţionale a României (BNR).

UNTRR atenţionează că transportul rutier va fi cea mai afectată ramură economică din România de măsurile protecţioniste propuse în cadrul Pachetului Mobilitate 1.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri