De 10 luni ar fi trebuit să înceapă lucrările la cei 28 de kilometri de șosea rapidă dintre Chiribiş și Biharia, tronson început de Bechtel în urmă cu 15 ani. Neînțelegeri între Compania de Drumuri și constructor, firma românească Trameco, țin însă în continuare utilajele și muncitorii departe de șantier.
Constructorul vrea să primească cu 48% mai mulți bani decât scrie în contract motivând necesitatea realizării unor lucrări suplimentare inclusiv la structurile începute de Bechtel, care, în timp, s-au degradat. La semnarea contractului, anul trecut, își asumase să facă lucrarea pentru 326 de milioane de lei.
Practic, cei de la Trameco au subevaluat masiv lucrările necesare, licitând la 72% din valoarea estimată de Compania de Drumuri și vin acum să ceară fix diferența până la 100%, adică 130 milioane lei, spun cei de la Pro Infrastructura.
Contactați de Digi24, șefii Companiei de Drumuri spun că vor întreba și la Agenția Națională de Achiziții Publice dacă și cu cât pot suplimenta contractul, precizând că rezilierea nu este văzută decât ca ultimă soluție pentru deblocarea proiectului.
Contractul prevedea finalizarea lucrărilor în doi ani, dar în condițiile în care nici măcar proiectul tehnic nu este aprobat, este greu de spus când vom putea circula pe cei 28 de kilometri de autostradă.
Cei de la Trameco lucrează și pe Centura Bucureşti Sud, la sensul giratoriu suspendat de la Berceni, care ar trebui să fie gata la finalul anului viitor.
Editor : Luana Pavaluca