Două certitudini are Comisia Națională de Strategie și Prognoză (CNSP) privind Parteneriatul Public Privat al autostrăzii Ploiești - Brașov de care se ocupă: că orice clauză din licitație va putea fi modificată ulterior și că instituția nu deține niciunul dintre documentele necesare unei licitații corecte. Aceasta face Asociația Pro Infrastructura să eticheteze proiectul ca fiind o „glumă proastă pe bani publici”.
„CNSP a răspuns zilele trecute la ultimele clarificări cerute de potențialii candidați în cadrul licitației. Ce aflăm din afirmațiile CNSP? Toate clauzele contractului pot fi negociate la o etapă ulterioară! Nu este necesară nicio garanție de bună execuție pe perioada derulării lucrărilor.
Mai mult, CNSP nu deține un studiu de trafic, nu poate spune cine își asumă neatingerea prognozelor de trafic, nu are studiul de fezabilitate, analiza cost-beneficiu, nici măcar traseul aproximativ al viitoarei autostrăzi!
Nu există culoar expropriat, analize financiare de risc, acord de mediu, nu se cunoaște nimic despre ecoducte, nu au informații despre cum s-au făcut estimările de cost, habar nu au despre condițiile geologice/geotehnice, viteză de proiectare sau fonduri europene.
Cu alte cuvinte, CNSP nu știe nimic! Toate clauzele contractuale pot fi negociate ulterior, total netransparent și subiectiv. Pe lângă riscul evident de corupție, incertitudinea este flagrantă. Teoretic, se poate oferta absolut orice deoarece regulile nu sunt bătute în cuie!
Cu toată seriozitatea și responsabilitatea, credem cu tărie că această licitație pentru PPP Ploiești-Brașov este o glumă proastă făcută pe bani publici.
Solicităm (i)responsabililor din Guvernul României să renunțe de urgență la actuala mascaradă penibilă și să lanseze procedurile pentru pregătirea corespunzătoare a proiectului!
Fără baze solide (studii de teren, geologie, geotehnică, impact asupra mediului), orice încercare de tip PPP pe sectorul Comarnic-Brașov (traseu montan foarte dificil) va fi un eșec, așa cum au fost și precedentele trei!”, scrie API
A promis statul viitorului partener că dacă acesta va semna contractul pentru Ploiești - Brașov, DN1 va rămâne nemodernizat? Mai multe detalii aici.