Compania de Drumuri are ambiţii de constructor şi anunţă noi proiecte pe care vrea să le realizeze cu propriii angajaţi. Centura Timişoarei, a Făgăraşului, dar şi o nouă arteră care să lege vama Giurgiu de drumul spre Capitală - sunt doar câteva dintre ele. Şefii de la Drumuri speră că aşa lucrările vor costa mai puţin şi vor fi gata mai repede.
Vama Giurgiu va fi legată de DN5 de un nou drum. Artera cu o lungime de 5,5 kilometri va avea două benzi pe sens. De construcţia ei se vor ocupa angajaţii de la direcţia regională de drumuri Bucureşti, iar şantierul ar putea fi deschis în primăvară. Până atunci mai sunt multe lucruri de făcut.
Radu Munteanu, director în cadrul DRDP Bucureşti: „Mai e necesară preluarea unui sector de 300 de metri să se lărgeasca la patru benzi bucăţica asta de 300 de metri are două benzi Trebuie expropriate nişte terenuri. Trebuie achiziţionate materiale, mai trebuie închiriate utilaje sau achiziţionate, trebuie personal.”
De la zero ar urma să fie construiţi şi cei aproape 10 kilometri din centura Timişoarei. Lucrările ar urma să înceapă în 2018. Angajaţii de la regionala Cluj vor lucra şi la finalizarea pasajului suprateran care leagă DN7 de centura Aradului. Tot în vestul ţării, angajaţii de la Drumuri vor deschide şantiere şi pentru finalizarea centurilor Săcuieniului şi Zalăului, dar şi pentru reabilitarea a 14 kilometri din DN76 între Vârfurile şi Ioneşti. Centura Făgăraşului, o şosea de 6 kilometri, acum neasfaltată, va fi terminată de angajaţii regionalei Braşov. Şi tot ei vor reface şi o porţiune de 30 de kilometri din drumul care leagă Câmpulung de Bran.
Cu propriii angajaţi vor şefii de la Drumuri să consolideze şi să termine centura Sucevei.
Cătălin Homor, directorul general al CNADNR: „La finalul lunii noiembrie vom avea proiectul pe masă, vom demara procedurile pentru materiale şi utilaje şi începând cu luna martie - aprilie să începem lucrările acolo. Termen de finalizare: noiembrie 2017”
Iar ambiţiile şefilor de la Drumuri nu se opresc aici. În Moldova vor să construiască în regie proprie cei aproape 11 kilometri ai centurii Bârladului, iar în Oltenia cei aproape 10 kilometri ai ocolitoarei Balşului.
Cel mai scump proiect la care vor munci angajaţii Companiei de Drumuri va fi însă drumul expres spre sudul litoralului. Va avea 16 kilometri şi va costa peste 21 de milioane de euro.