Afacerile ce vor fi scufundate de Podul de la Brăila

Doru Cireaşă Data actualizării: Data publicării:
Bacuri mic+mare

Afacerile mai multor firme din zona Brăila Galați vor fi puternic afectate după realizarea importantului proiect de infrastructură. Marți Ministerul Transporturilor a dat publicității propunerea de indicatori tehnico- economici ai proiectului, în vederea aprobării acestora de către Guvern.

Sursa foto: Navrom.ro

Afacerile unor firme importante de transport pe Dunăre din zona Brăila-Galați, cum ar fi Navrom Bac, parte a grupului Navrom, sau Romnav, vor suferi o puternică lovitură după ce trecerea Dunării se va face cu ajutorul podului ce urmează a fi construit în zonă.

Aproximativ șapte bacuri cu tonaje de până la câteva sute de tone vor fi trase la mal după ce podul va fi realizat, iar câteva zeci de angajați vor trebui relocați. Un document de fundamentare al Ministerului Transporturilor privind acest proiect, prezentat public marți, descrie situația:

”În prezent trecerea de pe un mal pe altul al Dunării în zona Brăila/Galaţi se realizează numai pe apă cu bacul.

Romnav (companie desprinsă în anii 90 din Navrom), asigură traversarea Dunării cu bacul în zona Brăila – Smârdan. Are în Brăila dotările necesare pentru efectuarea trecerilor cu bacul a maşinilor mari, camioane de 30 tone marfă, a autoturismelor şi persoanelor: platforme, rampe de ambarcare/debarcare, pontoane cu pasarele grele şi uşoare, două bacuri de câte 300 tone şi două bacuri de 25 tone.

Navrom Bac S.R.L. asigură traversarea Dunării cu bacul pentru vehicule, maşini de mare tonaj, pasageri între Galaţi şi localitatea IC Brătianu din Judeţul Tulcea. Are dotările necesare pentru efectuarea trecerilor cu bacul: pontoane de acostare, dane de acostare, platforme de ambarcare/debarcare, două bacuri de câte 300 tone şi un bac de 25 tone.

Pe timp de iarnă în situaţia când Dunărea îngheaţă, primăvara când curg sloiuri şi ori de câte ori este ceaţă sau furtună, traversarea practic se întrerupe, legătura cu Dobrogea atât a zonei Brăila, Galaţi cât şi a întregii Moldove trebuie să se facă pe la podul Giurgeni – Vadul Oii cu un spor de distanţă de parcurs de 133 km pentru relaţia Tulcea şi de 56 km pentru relaţia Constanţa.

O afacere de 20 de milioane de lei

Cele două firme câștigă din traversarea Dunării de către pasageri, automobile și traficul de camioane și utilaje agricole circa 20 milioane lei la profituri cifrate la milioane de lei. Prima firmă Navrom Bac a obținut în 2016 o cifră de afaceri de 14,5 milioane lei și un profit net de 6,6 milioane lei cu 82 de angajați.

Romnav este o firmă brăileană care are o cifră de afaceri de 30,64 milioane lei, din care aproximativ un sfert vine din traversarea Dunării cu bacuri, potrivit cifrelor prezentate de firmă Bursei de Valori București în vedera listării. Romnav are 125 de angajați din care o bună parte deservesc bacurile.

Trecerea Dunării pe pod se va dovedi mult mai confortabilă. În prezent bacurile circulă doar în cursul zilei, iar traversarea Dunării se face după un program aleatoriu. Pasagerii și autoturismele sunt nevoite să aștepte venirea unui bac și 1-2 ore căci bacurile părăsesc țărmul de abia după ce sunt pline.

Indicatorii și traseul proiectului

Durata de realizare a investiţiei se ridică la 48 de luni. Drumul proiectat se execută pe teritoriul administrativ al localităţilor Brăila şi Vădeni (judeţul Brăila) şi Smârdan, Jijila (judeţul Tulcea).

Traseul drumului începe la intersecţia DN2B Buzău - Brăila - Galaţi cu şoseaua Baldovineşti km 110+334.10 de pe DN2B şi se conectează cu DN22 Râmnicu Sărat-Brăila-Tulcea la km 108+310.80 de pe DN 22, în zona localităţii Jijila, având o lungime totală de 19,095 km. Varianta cuprinde şi un racord la DN22 Smârdan-Măcin, care asigură legătura spre Constanţa prin Măcin. Această legătură începe de la km 7+940 al traseului principal şi se opreşte la km 89+878.50 al DN 22, având o lungime de 4,328 km.

Drumul proiectat este împărţit în două secţiuni: drumul principal Brăila - Jijila (lungime 19,095 km) şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin (lungime 4,328 km).

Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596.10 - km 6+570.52 pe drumul principal Brăila - Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre măsurat de la Sulina), şi are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 metri) şi două deschideri laterale de 489,65 metri pe malul Brăila şi 364,65 metri pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri fiecare.

Lungimea totală a podului suspendat, inclusiv viaductele de acces, va fi de 2.194,3 metri.

Calea pe pod are 22 de metri, fiind alcătuită din patru benzi de circulaţie de 3,50 metri fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 metri, două acostamente de 1,50 metri şi o zonă mediană de 3,00 metri. La acestea, se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având 2,80 metri fiecare. În total, lăţimea totală podului va fi 31,70 metri.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri