Retragerea Transferoviar s-a produs cu câteva minute înainte de expirarea termenului pentru depunerea de oferte.
Reprezentantul asocierii Transferoviar-Donau Finanz (companie austriacă), Adrian Thiess, a refuzat să facă vreun comentariu.
Într-un comunicat de presă, reprezentanţii Transferoviar şi cei ai fondului de investiţii austriac Donau Finaz au anunţat că îşi rezervă dreptul de a contesta procedura de privatizare. Aceştia sunt nemulţumiţi de termenul scurt avut la dispoziţie pentru studierea situaţiei financiare a transportatorului de stat.
Comisia de privatizare aşteapta până miercuri la ora prânzului oferta asocierii Transferoviar-Donau Finanz. Ultimul episod al privatizării CFR Marfă va avea loc pe 20 iunie, atunci când va avea loc licitaţia cu oferte în plic şi vom afla pe câţi bani a fost vândut pachetul majoritar din companie.
Statul speră să încaseze cel puţin 180 de milioane de euro.
În urmă cu trei zile, compania americană OmniTrax, descalificată în urmă cu două săptămâni din cursa pentru privatizarea CFR Marfă, a contestat vânzarea pachetului majoritar de acţiuni pe care îl are statul la CFR Marfă. Cu doar trei zile înainte de licitaţie, Omnitrax a cerut suspendarea procesului de privatizare până la rezolvarea contestaţiei.s-a
În contestaţia depusă la Tribunalul Bucureşti reprezentanţii companiei americane susţin că nu au putut consulta nici bilanţurile, nici fișele contabile ale CFR Marfă. Mai mult, săptămâna avută la dispoziţie pentru a analiza 10.000 de documente referitoare la situația transportatorului feroviar a fost insuficientă pentru a putea veni cu o ofertă concretă în termenul impus de Ministerul Transporturilor.
În cursa pentru pachetul majoritar de acţiuni al companiei de stat a rămas, astfel, doar GFR.
Gruia Stoica, președintele Grup Feroviar Român: „Pisica, atunci când nu ajunge la slănină, zice că-i vineri”
Președintele Grup Feroviar Român, Gruia Stoica, a comentat, la Digi24, retragerea celor de la Transferoviar din procesul de privatizare al CFR Marfă.
„O să fiu un pic răutăcios, pentru că m-am săturat de atâtea luni de zile de când se fac comentarii și o să spun o vorbă românească: pisica, atunci când nu ajunge la slănină, zice că-i vineri. Toți știam condițiile, de la început. În momentul în care îți permiți să treci Atlanticul, citești foarte bine anunțul, ce se întâmplă acolo, îți faci o analiză. Nu știu și nici nu mă interesează ce invocă competitorii, eu mi-am căutat drumul meu. Sper ca această comisie să înțeleagă că Grupul Feroviar Român este cea mai bună soluție. Avem 9.000 de angajați, 16.700 de vagoane și profit în toate societățile”, a precizat Gruia Stoica.
Premierul Victor Ponta a declarat, miercuri, în ședința de guvern, că procedura de privatizare era cunoscută și s-a făcut în condițiile legii, „mereu în consultare cu partenerii noştri internaţionali”.
„Am ştiut tot timpul procedura, iar termenele foarte scurte, poate că compania americană e nemulţumită, dar nu le-am stabilit noi, aşa de capul nostru, acele termene. Boardul de pe 26 e pe 26. Şi tot în America”, a declarat premierul înainte ca Transferoviar să facă anunțul retragerii.
Ofertanţii interesați inițial de CFR Marfă
Asocierea Transferoviar - Donau-Finanz
- Transferoviar Grup
Cifră de afaceri (2011) 87,68 mil. lei
Profit net (2011) 13,47 mil. Lei
- Donau-Finanz administrează afaceri de 2 mld. euro
Grup Feroviar Român (GFR)
Cifră de afaceri (2011) 761,05 mil. lei
Profit net (2011) 28,92 mil. lei
Omnitrax
- companie deţinută de fondul de investiţii Broe Group
- oferă servicii de management pentru operaţiuni feroviare
- gestionează 16 căi ferate regionale, care deservesc 11 state din SUA şi 3 provincii din Canada
Pierderile CFR Marfă
2008: 169,44 mil. lei
2009: 341,95 mil. lei
2010: 535,26 mil. lei
2011: 93,45 mil. lei
2012: 133,50 mil. lei
sursa: Ministerul Finanţelor
Citiți și
Doar doi investitori au rămas în cursa pentru privatizarea CFR Marfă. Omnitrax a depus un plic gol
Guvernul şterge datoriile de miliard şi jumătate de lei ale CFR Marfă