Toblerone urmează să elimine de pe ambalaj imaginea muntelui Matterhorn, caracteristica cea mai emblematică, pentru că o parte din producția de ciocolată va fi mutată din Elveția în Slovacia.
Ciocolata în formă de piramidă va suferi o modificare importantă a ambalajului, a anunțat producător, potrivit BBC.
Firma americană Mondelez, care deține Toblerone, a spus că imaginea muntelui de 4.478 metri va fi înlocuită cu un vârf montan generic.
Modificarea nu este o mișcare de marketing, ci este obligatorie datorită legislației elevețiene care protejează tot „ce este despre Elveția”, în vigoare din 2017.
Legea spune că simbolurile naționale nu pot fi folosite pentru a promova produsele pe bază de lapte care nu sunt fabricate exclusiv în Elveția. Pentru alte produse alimentare crude, pragul este de cel puțin 80%.
Mondelez a precizat pentru BBC că va muta o parte din producție în afara Elveției, pentru a „răspunde cererii tot mai ridicate la nivel mondial” și pentru a-și mări producția.
Compania a spus că ambalajul va include „un logo Toblerone distinctiv, inspirat de povestea Toblerone” și semnătura fondatorului, Theodor Tobler.
Toblerone, ciocolata în formă de piramidă făcută din lapte elvețian, miere și nuga de migdale, a fost scoasă prima dată la vânzare în 1908, în Berna, capitala Elveției. Dar abia în 1970 a apărut pe ambalajul ei imaginea muntelui Matterhorn, ursul și vulturul bernez.
Mondelez a mai spus că Berna a fost o „parte importantă a istoriei noastre și va continua să fie și în viitor”.
În 2016, Toblerone a atras critici după schimbarea designului batonului de ciocolată, pentru a distanța bucățile triunghiulare, în încercarea de a reduce costurile. După ce criticile au escaladat, compania a revenit la forma originală a batonului doi ani mai târziu.
Editor : D.C.