Linia aeriană națională a înregistrat pierderi de 47 milioane de lei în 2016, iar cifra de afaceri s-a redus cu 5,6%. Compania nu a mai înregistrat profit din 2007.
Compania naţională Tarom a zburat şi anul trecut pe pierderi. Rezultatele financiare ale operatorului aerian arată o pierdere de 47 de milioane de lei, faţă de pierderea înregistrată în 2015, de 27,4 milioane de lei, potrivit datelor publice de la Ministerul Finanţelor, informează Economica.net
2016 a fost pentru Tarom al nouălea an de pierderi. Nici unul dintre oficialii prezenţi la evenimentul de primire a primului avion Boeing B737-800 NG de luna trecută nu au dorit să facă publice aceste date.
Cifra de afaceri realizată de Tarom în 2016 a fost de 1,07 miliarde de lei (239 milioane de euro), în scădere cu 5,6% faţă de rezultatul înregistrat în 2015, de 1,13 miliarde de lei (256 milioane de euro), arată datele publice de la Ministerul Finanţelor.
Pierderea netă înregistrată de companie a fost de 47 milioane de lei (cca. 10,5 milioane de euro), mai mult decât valoarea de 27,4 milioane de lei (6,1 milioane de euro) înregistrată în 2015. Bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat anul trecut prevedea o pierdere de doar 6,8 milioane de lei.
Rezultatele înregistrate de Tarom sunt cu mult diferite faţă de cele din bugetul de venituri şi cheltuieli pentru 2016, aprobat în luna iunie a anului trecut. Astfel, pentru 2016 au fost prevăzute venituri totale de 1,52 miliarde de lei, iar datele publice arată că Tarom a realizat venituri de 1,24 miliarde de lei, în timp ce cheltuielile au fost de 1,28 miliarde de lei.
La sfârşitul anului trecut, compania Tarom avea 1,841 de angajaţi, cu 39 mai puţini decât în 2015. Pierderile au fost recunoscute recent și de șeful Tarom, Eugen Davidoiu, un inginer care s-a ocupat, mai degrabă, în trecutul lui, de energetică decât de aviație. „2016 s-a încheiat pe pierdere. Nu ştiu exact cât a fost, sistuaţia financiară nu a fost încă încheiată (...) O spun cu toată sinceritatea, este o observaţie personală, Tarom a fost sabotat atât din interior, cât şi din exterior (...) de către cei care aveau interes ca această companie să nu fie una performantă şi eficientă şi să rămână probabil în portofoliul statului român. Ce au făcut? Nu ştiu, sunt instituţii ale statului care deja cercetează aceste lucruri”, a spus recent el.