Metrorex, compania de stat care administrează reţeaua de metrou din Bucureşti, a avut unele conturi blocate săptămâna trecută, timp de câteva zile, pentru neplata unor datorii, după ce a fost executată o sentinţă dată anul trecut în favoarea consorţiului condus de firma italiană Astaldi, care construieşte metroul din Drumul Taberei, dar activitatea companiei şi lucrările la linia de metrou nu au fost afectate, au precizat, pentru News.ro, surse din domeniul transporturilor.
Constructorii metroului de Drumul Taberei au pus poprire recent pe conturile Metrorex, după ce au câştigat în instanţă plata a peste 15 milioane de lei, potrivit Economica.net.
Compania de stat a avut câteva conturi blocate săptămâna trecută, fiind pusă în aplicare o sentinţă dată anul trecut, dar situaţia a fost rezolvată, iar lucrările la metrou nu au fost afectate, au precizat sursele consultate de News.ro.
”Au fost blocate doar câteva conturi săptămâna trecută, nu toate. Nu mai este pusă poprire acum, ca urmare a plăţilor efectuate. Lucrările la linia de metrou şi activitatea companiei nu au avut de suferit”, au precizat sursele consultate de News.ro.
Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF) a început recent o anchetă vizând investiţiile făcute din fonduri europene pentru Magistrala 5 de metrou din Bucureşti, a relatat RFI.
Constructorul secţiunii Râul Doamnei - Eroilor din Magistrala 5 este Asocierea Astaldi (Italia) - FCC Construccion (Spania) - Delta ACM (Romania) - AB Construct (România).
Lucrările la Magistrala 5 au început în 2011, primul termen de finalizare a lucrărilor fiind 2014. Termenul a fost amânat de mai multe ori, în luna noiembrie 2016 autorităţile susţinând că lucrările vor fi terminate la finalul anului 2017.
Proiectul Magistrala 5 de metrou - Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Operă) inclusiv Valea Ialomiţei va avea o lungime totală de aproape şapte kilometri, un număr de 10 staţii şi un depou. Valoarea totală a proiectului este de circa 3,12 miliarde lei cu TVA.
Firma Astaldi este activă în mai multe contracte de infrastructură rutieră sau feroviară în care valoarea despăgubirilor cerute este ridicată. Șeful PSD, Liviu Dragnea enumeră daune cerute de italieni la 71 de milioane de euro de la CFR, în timp ce în cazul lotului 4 Sibiu Orăștie italienii au cerut plăți suplimentare de 78 milioane lei. Ultimele informații sunt că italienii de la Astaldi pregătesc o listă importantă de claimuri și în cazul podului de la Brăila. deși de abia au câștigat contractul.