Spania și Italia salvează vânzările Dacia

Data publicării:
Dacia-Anniversary-limited-edition-0

După un an 2014 excelent în Franţa şi Germania, Dacia a început să aibă probleme în cele două ţări. În primele zece luni din 2015 vânzările mărcii româneşti au scăzut cu 5,6% pe cea mai mare piaţă a sa, cea franceză şi cu nu mai puţin de 8,4% pe a doua sa piaţă ca mărime, cea germană.

Numeric, anul acesta Dacia a vândut în Germania şi Franţa cu 8.500 de maşini mai puţin decât anul trecut. Însă a reuşit să compenseze această scădere prin creşterea pe alte pieţe. Mai ales în Italia şi Spania, care ar putea detrona în curând Germania în topul celor mai mari pieţe pentru Dacia.

În Spania, vânzările Dacia au crescut în primele zece luni cu nu mai puţin de 19%. Marca românească a fost trasă în sus de întreaga piaţă auto spaniolă care, anul acesta a crescut cu aproximativ 40%. În Italia, piaţa auto nu a avut o evoluţie la fel de spectaculoasă ca în Spania. Şi totuşi vânzările Dacia au crescut şi acolo cu 15%.

Pe piaţa spaniolă şi pe cea italiană, Dacia a vândut mai mult cu 10.000 de maşini decât anul trecut. Şi nu numai că a reuşit să compenseze în totalitate scăderile înregistrate în Franţa şi Germania ci a reuşit să se meţină pe plus, pe cele mai mari patru pieţe ale sale. Iar creşterea vânzărilor este şi mai mare dacă sunt luate în calcul şi evoluţiile bune pe care le-a avut Dacia anul acesta în România şi Marea Britanie.

Anul acesta este probabil salvat pentru Dacia, însă problemele din Franţa şi Germania probabil că le dau de gândit celor de la Renault, proprietarii mărcii româneşti. La un moment dat, entuziasmul de pe pieţele auto din Spania şi Italia se va calma, iar creştera vânzărilor auto va deveni una moderată.

Dacia trebuie să fie pregătită pentru acel moment. Condiţiile din piaţă îi vor influenţa gama de maşini pe care le vinde. Ultimele modele complet noi lansate de Dacia au fost Lodgy şi Dokker în 2012. De atunci şi până în prezent a scos pe piaţă doar facelift-uri, generaţii noi şi variaţii ale modelelor deja consacrate, Logan, Duster şi Sandero. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri