După ce în week-end serverele băncii olandeze au clacat în urma unui test din centrul de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, iar ulterior situația a fost remediată, luni dimineața aceleași servere au căzut din nou trezind nemulțumirea utilizatorilor.
Pe pagina de Facebook ING Web Cafe oficialii băncii au numit situația neplăcută drept o sumă de ”mici probleme” care însă au fost rezolvate în jurul orei 12.00. ”Serviciul ING Home’Bank este din nou funcțional în varianta desktop. După unele mici probleme pe care le-am identificat și rezolvat rapid, acum totul e funcțional și la capacitate maximă. Puteți folosi fără griji serviciul nostru de internet banking ” au spus oficalii băncii.
S-a reparat sau nu?
Mesajul nu a liniștit însă utilizatorii. Unii au început să povestească problemele lor, alții să spun că problemele continuă. ”Serviciul Bazar încă nu funcționează la mine nici pe desktop nici pe mobil. Verificați vă rog. Mulțumesc”, a scris un utilizator pe pagina de Facebook a ING Bank, imediat sub postarea prin care banca informa asupra soluționării problemei.
"Serviciul Căsuţa de Mesaje nu este disponibil momentan. Vă rugăm reveniţi mai târziu. Mulţumim pentru înţelegere!" iar plata online îmi dă (la fel ca ieri) "authentication failed"”, reclamă un alt utilizator tot ulterior mesajului ING Bank că sistemul a fost reparat.
Utilizatorii au reclamat să sistemul e mort în pofida anunțului ING Bank. ”Nu funcționează varianta desktop. Ba funcționează, ba nu. Când se publică o afirmație, nu verificați să vedeți dacă chiar așa este?”, spune un client ING Bank într-o postare.
O persoană aflată în altă țară reclamă că a încercat să plătească două bilete de avion cu un card ING Bank însă nu a reușit. Reclamația făcută telefonic s-a soldat doar cu o factură telefonică mai mare, deoarece a sunat în roaming. Utilizatorul nu a reușit să contacteze telefonic angajații băncii ci doar un robot electronic ce s-a prezentat drept ”Maria”.
Iosefina Frolu, responsabil de comunicare al băncii sfătuiește utilizatorii să dea refresh paginii ( să o reîmprospăteze). Ea a spus pentru Digi24.ro că este posibil ca problemele să fie durat doar câteva minute după remedierea situației. O altă manevră recomandată de specialiștii ING Bank pe situl Facebook este ștergerea memoriei cache și a cookies, însoțite de comanda CTRL+F5.
"Sâmbătă, 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului inergen (gaz inert compus din azot, argon, dioxid de carbon - n.red.) a afectat în mod sever și neașteptat mai multe servere și sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au început să apară după ora 13:00. Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzacții cu cardul, operațiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare și website-ul www.ing.ro. În consecință, o mare parte din tranzacții nu au putut fi procesate și comunicarea cu clienții a fost întârziată”, a spus banca într-un comunicat de presă. ING Bank a promis returnarea comisioanelor aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci și acoperirea ”costurilor adiționale generate clienților afectați de indisponibilitatea plăților cu cardul”.