Fie că este vorba despre produsele de patiserie, de brutăria proprie, de raionul de măcelărie ori de cel unde se vinde mâncare deja gătită, marile magazine au reuşit să atragă de la clienţii mai bine de 2 miliarde de lei într-un singur an. Explicaţia pentru vânzările în creştere stă în primul rând în extindere acestor reţele, dar şi din faptul că este mult mai comod să cumperi un pui gata gătit în drum spre casă decât să aştepţi două ore până se găteşte. Apoi, supermarketurile preferă să vândă mâncarea gătită şi produsele de patiserie la jumătate de preţ în partea a doua a zilei decât să le arunce în ziua următoare pentru că nu mai au voie să le expună la raft.
Apoi, clienţii aleg să cumpere produse de la raionul de mezeluri, de exemplu, pentru că pot cere doar cât mănâncă într-o sigură zi. Costurile sunt mai mici, pot cumpăra lucruri din mai multe sortimente şi, cel mai important, evită să plătească pentru alimente pe care vor arunca la final de săptămână.
În cifre, acest comportament de cumpărare s-a tradus în 2015 prin vânzări cu 14% mai mari faţă de 2014. Prin urmare, zece la sută din totalul comerţului modern e reprezentat de vânzările de la vitrinele asistate. Comparat însă cu nivelul lui 2008, când această piaţă era încă la început, încasările sunt duble. Dublu este însă şi numărului magazinelor deschise.