România, un El Dorado pentru asfaltatorii străini

Data publicării:
santier drumuri-1

În vestul ţării, 420 de muncitori roiesc pe şantierul autostrăzii Pecica - Nădlac. Sunt angajaţii italienilor de la Astaldi.

Cristian Becheru, director companie de construcţii: „Finalizăm în noiembrie anul acesta. Sigur, cu excepția unei porțiuni de 2 km, e vorba de legatura cu partea ungară, unde se execută o parcare și o zonă de trecere a frontierei. Această zonă este încă în discuție și probabil ca nu va fi finalizată decât la anul în vară”.

Acesta este doar una dintre şoselele construite de italieni în România. Au mai făcut alţi aproape 100 de kilometri de şosea de mare viteză, dintre care 32 au nevoie aproape anual de reparaţii. Este vorba despre autostrada Arad-Timişoara, care ne-a costat peste 400 de milioane de euro.

Nu sunt singurii drumari din Peninsulă cu lipici la contracte în România. Cei de la Tirrena Scavi lucrează la asfaltarea a 82 de kilometri de autostradă, în timp ce Impregilio are deschise la noi trei şantiere. Încasează pentru un kilometru de şosea de mare viteză, în medie, 7 milioane de euro.

Pentru că au lucrări multe, apelează la subcontractori români pe care mai uită să-i plătească. Practica a fost relifată de însuși ministrul Transporturilor, Dan Șova: „Marii antreprenori care în țările de unde vin ei sunt foarte serioși, în România sunt mai puţin serioşi şi îşi plătesc subcontractorii români după doi ani, după trei ani sau niciodată. Numai la Orăștie-Sibiu, lotul 3, câți a schimbat Impregilio pentru că nu i-a plătit?”

Ultima oară când am făcut o întâlnire şi cu antreprenorul, şi cu subcontractorii, şi cei declaraţi, şi cei mai puţin declaraţi au venit opt neplătiţi de la începutul lucrărilor”, spune Narcis Neaga, director general al CNADNR.

Cu tot mai puţine lucrări proprii, mulţi dintre drumarii români au plecat în căutare de contracte tocmai în Africa sau Orientul Apropiat.

Florea Diaconu, constructor: „Aveam două variante: fie să dăm oameni afară, fie să căutăm contracte în altă parte şi noi am căutat contracte (...) Noi avem contracte în Irak (...) o bucată de autostradă de 21 de kilometri, în Republica Moldova, în Gabon şi acum în două-trei săptămâni începem locuinţele în Algeria”.

Drumarii români câştigă lucrări mai ales dacă sunt în asociere cu o firmă străină. Dorinel Umbrărescu este singurul care poate face concurenţă străinilor şi îşi permite, financiar, să participe singur la licitaţii. Firma sa va asfalta ultimii 27 de kilometri ai autostrăzii Lugoj-Deva, cu aproape 4 milioane de euro pe kilometru.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
S-a aflat vârsta maximă pe care o poate atinge un om. Descoperirea făcută în urma celui mai amplu studiu de...
Digi FM
Cum arată Bryan Adams în 2024, la 65 de ani. La 16 ani s-a lăsat de școală pentru muzică
Pro FM
Andrea Bocelli, dezvăluiri despre accidentul în urma căruia a rămas orb: „Acela a fost momentul când s-a...
Film Now
Jennifer Lopez, în cei mai scurți pantaloni din garderobă și cizme până la genunchi, la proiecția noului film...
Adevarul
Un bucureștean reclamă că are nevoie de reconstrucția penisului după ce a apelat la un salon de piercing
Newsweek
Se votează o nouă creștere de pensie și o nouă formulă de recalculare. NU mai contează anii munciți!
Digi FM
Un român, văduv și tatăl a doi copii, mort în inundațiile din Spania. Fratele lui i-a găsit trupul fără...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Un hamster a „evadat” dintr-o școală, într-un balon de plastic. Imaginile, desprinse parcă dintr-un film...
Film Now
James Van Der Beek, forțat de împrejurări să dezvăluie că are cancer. Actorul de 47 de ani, pus în fața unei...
UTV
Margot Robbie si Tom Ackerley au devenit parinti pentru prima oara. Actrita a nascut un baietel perfect...