România, "noul tigru". "Creștere economică de tip chinezesc"
Data actualizării: Data publicării:
BAODING, CHINA - JUNE 24: A man passes the photoelectric board products cased at the plant of Tianwei Yingli Green Energy Resources Co., Ltd on June 24, 2009 in Baoding, China. China's top economic planning agency will soon submit a draft support plan of the country's new energy industry to the State Council for approval, a plan that would focus on nuclear power and renewable energy as wind and solar power, according to an official of the National Bureau of Energy. (Photo by Feng Li/Getty Images)
România este noul ''tigru al Europei'', cu o creștere economică de tip chinezesc, iar dacă nu ar avea cele două limitatoare, precum resurse umane și deficit de infrastructură, creșterea ar fi fost de două cifre, a declarat, pentru Agerpres, Adrian Mitroi, profesor de finanțe comportamentale la Academia de Studii Economice (ASE).
Foto: Gulliver/GettyImages
''Suntem noul tigru al Europei cu creștere economică de tip chinezesc. 6% e deja o cifră care comandă foarte mult respect, pe un deficit de sub 3%, pe o creștere a creditării sub această creștere economică. Asta dovedește că resursele de creștere economică sunt stagnante, dar existente. Temporizarea nesănătoasă a investițiilor ar trebui ajutată cu acest spațiu fiscal pe care ți-l dă o creștere economică. O creștere economică peste așteptări și de o asemenea anvergură îți creează un spațiu fiscal care trebuie folosit contraciclic, adică investițional și nu prociclic, salarial. Fără cele două limitatoare de viteză de creștere economică, resurse umane și deficit de infrastructură, România probabil ar crește probabil cu două cifre. Faptul că Europa occidentală, care este competitorul nostru direct pe forță de muncă, ne aspiră în continuare tot ce avem productiv, forța de muncă, iar noi nu avem infrastructură. Avem aceste două minusuri care ne temperează creșterea economică'', consideră profesorul Adrian Mitroi, citat de Agerpres.
Analistul este de părere că cinetica economică a României este acum foarte bună.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.