Dacia este relativ nouă pe piaţa britanică şi, după un start mai greu, abia la începutul acestui an a început să tureze motoarele. Concurenţa cu acest Vauxhall ar putea îngreuna evoluţia Daciei. Totuşi, piaţa auto din Marea Britanie ar putea evolua suficient de bine cât să le lase loc de creştere ambelor mașini.
Opel apelează la nostalgia britanicilor, căci viitorul Vauxhall Viva este o reinventare a unui model cu același nume foarte popular în anii 70.
După apariția mai multor fotografii-spion cu mașina aflată în teste, cei de la Opel au confirmat că vor produce această mașina ieftină. Și au oferit și câteva detalii. Iar prețul de doar 7.000 de lire, adică 8.600 de euro, s-ar putea să conteze cel mai mult pentru șoferii care sunt prea tineri că să fi prins vechiul Viva.
Chiar şi aşa, Dacia Sandero va rămâne cea mai ieftină maşină de pe piaţa britanică preţul ei pornind de la 6.000 de lire sterline. Însă presa auto britanică este sigură că între cele două maşini va exista o rivalitate.
În primele luni ale acestui an, vânzările Dacia au fost de câteva ori mai mari faţă de începutul anului trecut, iar Sandero este un model apreciat de către şoferii britanici. Totuşi, în Marea Britanie Dacia se vinde mai puţin decât în Franţa sau Germania.
Însă, chiar dacă este patronată de compania germană Opel, care mai departe este patronată de americanii de la General Motors, Vauxhall rămâne o marcă britanică, iar acesta s-ar putea dovedi un avantaj mare al modelului Viva în faţa Daciei Sandero.
Şi totuşi, Vauxhall Viva s-ar putea să nu ţintească şoferii Daciei Sandero, ci pe cei ai unor maşini asemănătoare ceva mai scumpe, precum Ford Ka, Hyundai i10, Volkswagen Up sau Skoda Citigo.
Cei de la Opel vor prezenta Vauxhall Viva la salonul auto de la Geneva de anul viitor, însă maşina va fi scoasă la vânzare abia în 2016. Aşadar, Dacia mai are timp să îşi întărească poziţia pe piaţa britanică. Maşina va fi construită pe platforma viitoarei generaţii Chevrolet Spark.
Opel este a doua companie germană care pregăteşte o maşină foarte ieftină destinată unei anumite ţări. Volkswagen a anunţat cu ceva vreme în urmă că va realiza exclusiv în China, pentru şoferii chinezi o maşină de doar 5.000 de dolari pe care plănuieşte să nu o aducă şi în Europa.