În ciuda scăderii consumului, reţelele străine au deschis doar în acest an în jur de 100 de mari magazine şi supermarketuri. Însă, magazinele mici de cartier au fost indiscutabil pariul retailerilor.
„Oamenii caută să îşi facă aprovizionarea mai frecvent şi cu bani mai puţini. Se duc mai mult la magazinele de proximitate, în special ei caută discounturi sau promoţii”, a explicat Marcelo Mihai, analist retail.
Cele mai multe magazine au fost ridicate de la zero.
„Costurile sunt mult mai mici, este oportun să cauţi să închiriezi, chiriile sunt mai mici”, a spus Aurelian Dochia, analist economic.
În acest timp, sunt şi companii care fie au preluat reţele româneşti de magazine, fie au încheiat parteneriate cu acestea. Din toată această luptă pentru o cotă mai mare de piaţă, cel mai mult de câştigat au consumatorii, mai ales când vine vorba despre preţurile produselor din coşul zilnic, precum pâinea, ouăle şi laptele.
„Bătălia acolo se dă, caută să se alinieze şi să facă tot mai multe promoţii”, a afirmat Marcelo Mihai, analist retail.
În următoarele patru luni vor mai fi inaugurate alte 100 de magazine, estimează analiştii din retail. Perioada nu este aleasă întâmplător. Se apropie sărbătorile de iarnă, când vânzările sunt mai mari cu zeci de procente faţă de restul anului. Cei la Mega Image au până acum 250 de magazine, Profi - 173 de unități, Lidl -160, iar Carrefour - peste 100.