Italienii merg cu Ferrari pe calea ferată. Şi nu este doar o metaforă. Vorbim despre un tren construit cu tehnologie Ferrari, care goneşte pe şine cu 300 de kilometri pe oră. Este deținut de o companie privată, care este la concurenţă cu Săgeata Roşie, deţinută de compania de stat. O competiţie din care italienii au de câştigat. Confort, siguranţă şi călătorii tot mai rapide.
Directorul Ferrari s-a gândit să ofere viteză, la propriu, și italienilor care nu-și permit mașini sport cu mulți cai putere. A scos pe șine Italo, trenul care parcurge distanța de aproape 800 de kilometri, dintre Napoli și Milano, în doar șase ore. Ca la cursele aeriene, există trei categorii de bilete: economic, business și clasa întâi. Chiar și cu cel mai ieftin tichet, te bucuri însă de scaune de piele, conexiune ia Internet, și ai acces la vagonul cinema, la cel restaurant, sau la sala de conferințe.
Trenul este în competiție directă și acerbă cu garnitura de mare viteză a companiei feroviare de stat. Săgeata Roșie a italienilor atinge aceeași viteză de 300 de kilometri de oră și are aceeași performanță de timp pe rutele dintre marile orașe italiene.
600 de kilometri în mai puțin de trei ore
O călătorie din gara din Roma cu destinația Milano, o distanță de 600 de kilometri, durează cu Săgeata Roșie mai puțin de trei ore.
Cu trenurile Italo și Săgeata Roșie trase la peron, italienii sunt mulțumiți că au de unde alege atunci când trebuie să ajungă rapid dintr-un capăt în altul al țării.
Săgeata Roșie oferă același confort ca Italo, chiar dacă - spun cei mai pretențioși dintre călători - designul interior este mai atractiv în vagoanele Ferrari. Deși este tren de stat, prețurile biletelor la Săgeata Roșie pot fi ceva mai mari decât la Italo.
Totul depinde de momentul în care sunt cumpărate biletele: cu cât rezervarea este făcută mai devreme, cu atât prețul este mai bun - pornește de la câteva zeci de euro și poate ajunge la câteva sute.