Compania de Investiţii Rutiere se va ocupa pentru început de cinci proiecte mari. Printre ele, centura de sud a Capitalei şi autostrăzile Piteşti - Sibiu şi Târgu Mureş - Ungheni. Toate, în prezent, la stadiul de proiect. Noua companie va avea o conducere stufoasă: un Consiliu de Administraţie format din cel mult nouă membri, şi un Consiliu Director, ambele cu mandate de patru ani. Deasupra tuturor va fi un Consiliu de Supraveghere cu alţi șapte membri, inclusiv un deputat, un senator, un reprezentant al Ministerului Transporturilor şi unul al administrației prezidenţiale. Ei vor primi indemnizaţii echivalente cu 15% din remuneraţia brută a directorului general.
„Partea de investiţii suferă în momentul de faţă atât din cauza blocajelor pe care le avem în implementarea proiectelor, apoi întârzierile pe care le înregistrăm. Toate acestea au condus la o necesitate de regândire a activităţii companiei astfel încât să capete proritate partea de investiţii”, spune Marcel Boloş, secretar de stat în CNADNR.
„Ce rămâne aici se va ocupa de întreţinere. Partea de întreţinere ocupă foarte mult timp pentru că avem de gestionat o ţară”, a declarat Cătălin Homor, directorul general al CNADNR.
Compania de Investiții va avea până la 600 de angajaţi, foarte bine plătiţi. Salariul unui debutant porneşte de la 3.700 de lei brut, iar un director ajunge la 30.500 de lei pe lună. Dublu, aproape faţă de cât câştigă în prezent şeful CNADNR.
„Urmează să fie angajat personal recrutat doar pe bază de concurs. Undeva între 400 şi 600 de angajaţi. Vor fi indicatori de performanţă încât să nu investim bani şi să nu apară rezultatele”, mai precizează Marcel Boloş, secretar de stat in CNADNR.
„Dacă există un manager care va face acele autostrăzi, atunci da, merită salariul şi nu vom putea alege profesionişti în aceste posturi fără salarii competititve. Dar dacă aceste salarii vor fi acordate în continuare pe criterii politice, nu se va face nimic, va fi o nouă sursă de a sifona bani”, este de părere Mihai Crăciun, reprezentant Asociaţia Construim România.
Şefii de la Transporturi spera ca ordonanta să fie aprobată de guvern în această lună, iar noua companie să devină functională până la finalul anului.