Francezii de la Dacia le cer guvernanţilor să investească în infrastructură şi să scadă impozitele pe muncă. Chiar dacă fabrica de autoturisme de la Mioveni înregistrează record după record, şefii de la Renault le sugerează autorităţilor că nu poate fi păstrat miracolul exporturilor în creştere fără măsuri concrete. Printre acestea ar fi Programul Rabla sau descurajarea importurilor de maşini vechi din străinătate.
FOTO: Dacia
Deşi vânzările Dacia asigură 8% din exporturile României, iar peste graniţă au plecat în ultimii ani peste 2 milioane de autoturisme produse la Mioveni, cifrele nu compensează măsurile insuficiente luate de Guvern. Chiar dacă francezii spun că nu renunţă la investiţia din România, le reamintesc autorităţilor că au şi variante mai ieftine. În Africa, costul cu mâna de lucru este la jumătate faţă de România.
„Renault are şi alte uzine unde produce autoturisme Dacia, cum ar fi cea din Maroc, de aceea ne bazăm pe Guvern şi pe ministerul Economiei să ne susţină în continuare pentru a rămâne competitivi. Când vorbim de sprijinul Guvernului ne referim la investiţii, costul muncii şi la sprijin pentru o reţea de furnizori locală”, a declarat în acest sens Nicolas Maure, directorul general Dacia-Renault.
Ministerul Economiei dă asigurări că Renault nu pleacă din România: „Ritmul pe care Dacia a reuşit să îl atingă este extraordinar de important... impresionant! Deci nici vorbă de aşa ceva, de relocare”, afirmă Andrei Gerea.
Acum opt ani, primul Logan a ieşit de pe poarta fabricii de la Mioveni, şi de atunci economia României este ţinută pe linia de plutire de exporturile de maşini.
Nemulţumirile francezilor au fost legate anul trecut de întârzierea Programului Rabla. În plus, România a fost invadată de maşini second-hand. Peste 200.000 de maşini vechi au intrat în ţară anul trecut, în timp ce Dacia a vândut în România doar 25.000 de autoturisme noi.
„Ceea ce este important pentru noi este să îi convingem pe potenţialii cumpărători să îşi schimbe intenţia de cumpărare de la un vehicul second-hand la un vehicul nou”, îşi dezvăluie intenţiile Nicolas Maure, directorul general Dacia-Renault.
Prin programul Remat, Dacia speră ca Guvernul să acorde în 2014 mai mult de 20.000 de tichete, câte au fost finanţate anul trecut.