Constatările iniţiale ale anchetei întreprinse de Comisie în sectorul comerţului electronic arată că geoblocarea este larg răspândită în Uniunea Europeană. Această situaţie este cauzată parţial de deciziile unilaterale ale întreprinderilor de a nu vinde în străinătate, dar şi de barierele contractuale instituite de întreprinderi, care îi împiedică pe consumatori să cumpere online în alte state membre ale UE, potrivit news.ro.
Comisia Europeană a publicat primele constatări cu privire la prevalenţa geoblocării care îi împiedică pe consumatori să cumpere bunuri de consum şi să aibă acces la conţinutul digital online în Uniunea Europeană. Informaţiile au fost colectate de Comisie în cadrul anchetei antitrust în desfăşurare întreprinsă de aceasta în sectorul comerţului electronic, lansată în mai 2015. În special, răspunsurile a peste 1 400 de comercianţi cu amănuntul şi furnizori de conţinut digital din toate cele 28 de state membre ale UE arată că pe teritoriul acesteia se recurge în mod frecvent la geoblocare atât în cazul bunurilor de consum, cât şi în cel al conţinutului digital. 38 % din comercianţii cu amănuntul care vând online bunuri de consum şi 68 % din furnizorii de conţinut digital care au participat la anchetă au răspuns că recurg la geoblocarea consumatorilor din alte state membre ale UE.
Tot mai multe bunuri şi servicii sunt comercializate pe internet, însă vânzările online transfrontaliere în interiorul UE cresc doar într-un ritm lent. Constatările iniţiale ale Comisiei desprinse din ancheta sectorială publicată astăzi vizează o practică, aşa-numita geoblocare, prin care comercianţii cu amănuntul şi furnizorii de conţinut digital îi împiedică pe cumpărătorii online să achiziţioneze bunuri de consum ori să aibă acces la servicii cu un conţinut digital, din cauza locului unde se află sau a ţării lor de reşedinţă. Geoblocarea este un factor care afectează comerţul electronic transfrontalier.