Motivul întârzierii este faptul că proiectul tehnic nu a fost aprobat. Între timp, investiţiile făcute la cel mai mare viaduct din sud-estul Europei, care se află pe tronsonul din Bihor, se degradează, în aşteptarea unui constructor care să reia lucrările.
În 2004 Compania de Drumuri a semnat contractul de 2,24 miliarde de euro cu firma Bechtel. Atunci americanii şi-au asumat că până în 2013 vor construi 415 kilometri de şosea de mare viteză între Braşov şi Vama Borş, de la graniţa cu Ungaria. Proiectul era unul ambiţios, iar traseul urma să treacă aproape de Târgu Mureş, Cluj-Napoca şi avea conform fişei tehnice: 300 de poduri, pasaje şi viaducte. În 2013, CNADNR a reziliat însă contractul şi lucrările au fost sistate. Americanii au reuşit să termine doar doar 52 de kilometri, între Gilău şi Câmpia Turzii, din judeţul Cluj şi au făcut jumătate din lucrările de pe tronsonul de 60 de kilometri dintre Suplacu de Barcău şi Borş. Printre ele şi un viaduct.
Acesta traversează lacul de acumulare pe o distanță de 1,8 kilometri urma să fie al doilea ca lungime din Europa, după cele de la Millau din Franța.
În mai anul trecut CNADNR a semnat contractatul pentru finalizarea acestui tronson cu trei firme spaniole, pentru aproape 700 milioane de lei fără TVA. Constructorii trebuie să dea în folosință cei 60 de kilometri de autostradă până în iulie 2017, dar până acum nu s-a lucrat nici măcar un metru. Asta pentru că firmele spaniole nu s-au înțeles.
Autorităţile locale sunt totuşi optimiste şi speră că lucrările vor începe în curând, chiar şi cu o întârziere de aproape un an. Conducerea primăriei spune că la ultima discuţie purtată cu reprezentanţii firmei constructoare aceştia i-au comunicat că din luna iunie vor relua lucrările pe un tronson de 20 de kilometri.